Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spadek punktualności pociągów

inforail
28.11.2014 10:14
Jak wynika z danych przedstawionych przez UTK, w III kwartale 2014 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 89,97% (względem 92,78% w II kwartale 2014 roku). W analizowanym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 384,0 tys. pociągów (o ok. 13 tys. więcej niż w II kwartale 2014 roku). Średni czas opóźnień pociągów na przybyciu z włączeniem opóźnień do 5 minut wyniósł 9 minut 39 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu do 5 minut –63,2% (66,1 tysiąca) oraz opóźnione na przybyciu od 5 do 60 minut 35,0% (36,6tysiąca). Licencjonowani przewoźnicy kolejowi w III kwartale odwołali 653 pociągi.
Najbardziej opóźnione były pociągi PKP Intercity. Ich punktualność to zaledwie 71,18%! Dalej Koleje Mazowieckie –86,15%. Te niechlubne rezultaty obaj przewoźnicy zawdzięczają PKP PLK, która prowadzi ciągłe i niekończące się remonty. Znaczna ich część skumulowała się na obszarze Mazowsza, stąd słaby wynik Kolei Mazowieckich. Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajęły Koleje Śląskie –punktualność na poziomie 86,50%. Najlepszy wynik tradycyjnie notuje WKD. Dalej PKP SKM oraz UBB. 
 A tak to wyglądało szczegółowo.
 
I kwartał
II kwartał
III kwartał
ogółem
92,71%
92,78%
89,97%
PKP Intercity
83,50%
82,29%
71,18%
Przewozy Regionalne
94,03%
93,39%
90,35%
Koleje Mazowieckie – KM
86,72%
89,75%
86,15%
PKP SKM w Trójmieście
98,92%
98,93%
98,78%
Szybka Kolej Miejska
w Warszawie
91,29%
93,76%
89,84%
Warszawska Kolej Dojazdowa
99,33%
99,65%
99,74%
Koleje Dolnośląskie
93,70%
93,53%
90,87%
Koleje Śląskie
93,51%
88,22%
86,50%
Koleje Wielkopolskie
94,06%
95,56%
95,03%
Arriva RP
93,70%
93,39%
93,49%
UBB GMBH
99,38%
98,94%
97,55%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna
96,01%
 
Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnienień do 5 minut) w III kwartale 2014 roku to 21 min. 22 sek. W poprzednich okresach były to opóźnienia rzędu 24 min. 41 sek. oraz 21 min. 24 sek.
Opóźnienia całościowe kształtowały się na poziomie 9 min. 39 sek. W poprzednich okresach było to odpowiednio 10 min. oraz 8 min. 40 sek.
Liczba pociągów uruchomionych przez przewoźników w III kwartale to 384 tysięcy. W dwóch poprzednich okresach było ich 367,5 tysiąca oraz 371,0 tysięcy.
Tak natomiast wyglądały spóźnienia na przybyciu:
 
 opóźnienie
I kwartał
II kwartał
III kwartał
do 5 minut
53 868
57 940
66 067
od 5 do 60 minut
24 736
25 396
36 573
od 61 do 119 minut
1 442
1 062
1 538
powyżej 120 minut
607
316
401
oraz udział pociągów opóźnionych na przybyciu w ogólnej liczbie uruchomionych przez przewoźników
opóźnienie
I kwartał
II kwartał
III kwartał
do 5 minut
14,66%
15,62%
17,20%
od 5 do 60 minut
6,73%
6,85%
9,52%
od 61 do 119 minut
0,39%
0,29%
0,40%
powyżej 120 minut
0,17%
0,09%
0,10%
 
W III kwartale 2014 roku przewoźnicy odwołali 653 pociągi. W dwóch poprzednich okresach było ich 451 oraz 438.  
Źródło danych: UTK