Spada punktualność pociągów w Polsce
W IIIkwartale 2015 r. kolejowe przewozy pasażerskie były punktualne w 89,94%(względem 93,30% w II kwartale 2015 roku). W analizowanym okresielicencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 404,4 tys. pociągów (ook. 17,5 tys. więcej niż w II kwartale 2015 roku).
Średni czasopóźnień pociągów w chwili przybycia do celu (wraz z opóźnieniami do 5 minut)wyniósł 9 minut 38 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione wmomencie przybycia do 5 minut ? 60,9% (63,3 tysiąca), natomiast pociągiopóźnione w momencie przybycia od 5 do 60 minut stanowiły 37,2% (38,7 tysiąca)wszystkich opóźnionych pociągów.
Licencjonowaniprzewoźnicy kolejowi w III kwartale odwołali 866 pociągów.
Najbardziejpunktualnie jeździły pociągi Kolei Małopolskich ? 99,19%, najmniej, tradycyjniejuż PKP Intercity ? 75,86%.
Poziom punktualnościprzewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu)
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
|
ogółem |
94,47% |
93,30% |
89,94% |
PKP Intercity |
85,52% |
82,57% |
75,86% |
Przewozy Regionalne |
94,59% |
93,36% |
89,51% |
Koleje Mazowieckie – KM |
92,60% |
91,03% |
85,67% |
PKP SKM w Trójmieście |
99,61% |
99,23% |
98,98% |
Szybka Kolej Miejska |
96,72% |
95,13% |
90,65% |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
98,10% |
99,25% |
98,80% |
Koleje Dolnośląskie |
91,92% |
92,21% |
90,26% |
Koleje Śląskie |
92,62% |
91,02% |
86,40% |
Koleje Wielkopolskie |
96,34% |
94,37% |
92,17% |
Arriva RP |
94,45% |
94,02% |
90,93% |
UBB GMBH |
99,10% |
98,67% |
98,23% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
98,23% |
98,07% |
96,04% |
Koleje Małopolskie |
98,73% |
99,46% |
99,19% |
Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniemopóźnień poniżej 5 minut na przybyciu)
|
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
ogółem |
20 min. 17 sek. |
20 min. 5 sek. |
20 min. 30 sek. |
Średni czas opóźnień pociągów (z uwzględnieniemopóźnień do 5 minut na przybyciu)
|
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
ogółem |
7 min. 17 sek. |
8 min. 1 sek. |
9 min. 38 sek. |
Liczba pociągówuruchomionych przez przewoźników
|
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
ogółem |
382,3 tysiące |
386,9 tysiąca |
404,4 tysiąca |
Liczba pociągówopóźnionych na przybyciu
|
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
do 4 min. 59 sek. |
59 615 |
57 855 |
63 325 |
5 min.-59 min. 59 sek. |
20 052 |
24 681 |
38 737 |
60 min. -119 min. 59 sek. |
825 |
970 |
1 434 |
od 120 min. |
270 |
269 |
533 |
Udział pociągówopóźnionych na przybyciu w ogólnej liczbie uruchomionych przez przewoźników
|
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
do 4 min. 59 sek. |
15,60% |
14,95% |
15,66% |
5 min. – 59 min. 59 sek. |
5,25% |
6,38% |
9,58% |
60 min. -119 min. 59 sek. |
0,22% |
0,25% |
0,35% |
od 120 min. |
0,07% |
0,07% |
0,13% |
Liczba pociągówodwołanych
|
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
ogółem |
343 |
538 |
866 |
„