Spada punktualność pociągów
W II kwartale 2015 roku punktualność kolejowych przewozówpasażerskich kształtowała się na poziomie 93,30% (względem 94,47% w I kwartale2015 roku) ? wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego. W analizowanymokresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 386,9 tys.pociągów (o ok. 4,6 tys. więcej niż w I kwartale 2015 roku). Średni czasopóźnień pociągów na przybyciu, z włączeniem opóźnień do 5 minut, wyniósł 8minut 1 sekundę. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu do5 minut ? 69,1% (57,9 tysiąca) oraz opóźnione na przybyciu od 5 do 60 minut29,5% (24,7 tysiąca). Licencjonowani przewoźnicy kolejowi w II kwartaleodwołali 538 pociągów.
Poziom punktualności przewoźników pasażerskich(opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu)
Przewoźnik |
I kwartał |
II kwartał |
ogółem |
94,47% |
93,30% |
PKP Intercity |
85,52% |
82,57% |
Przewozy Regionalne |
94,59% |
93,36% |
Koleje Mazowieckie – KM |
92,60% |
91,03% |
PKP SKM w Trójmieście |
99,61% |
99,23% |
Szybka Kolej Miejska |
96,72% |
95,13% |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
98,10% |
99,25% |
Koleje Dolnośląskie |
91,92% |
92,21% |
Koleje Śląskie |
92,62% |
91,02% |
Koleje Wielkopolskie |
96,34% |
94,37% |
Arriva RP |
94,45% |
94,02% |
UBB GMBH |
99,10% |
98,67% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
98,23% |
98,07% |
Koleje Małopolskie |
98,73% |
99,46% |
Jak widać z powyższego zestawienia najbardziej punktualnie wII kwartale 2015 roku jeździły pociągi Kolei Małopolskich, Warszawskiej KoleiDojazdowej i PKP SKM z Trójmiasta. Największe spóźnienia notowały składy PKPIntercity. Wynika to jednak ze specyfiki przewozów.
Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnieńponiżej 5 minut na przybyciu) w II kwartale 2015 roku to 20 minut i 5 sekund (wI kwartale 20 minut i 17 sekund), zaś średni czas opóźnień z uwzględnieniem opóźnieńdo 5 minut to 8 minut i 1 sekunda (w I kwartale 7 minut i 17 sekund).
W omawianym okresie przewoźnicy uruchomili 386,9 tys.pociągów. Liczba opóźnionych składów na przybyciu wyglądała następująco:
opóźnienie |
I kwartał |
II kwartał |
do 5 minut |
59 615 |
57 855 |
od 5 do 60 minut |
20 052 |
24 681 |
od 61 do 119 minut |
825 |
970 |
powyżej 120 minut |
270 |
269 |
Odwołanych zostało 538 połączeń (w I kwartale 343).
„