Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spada punktualność pociągów

inforail
31.08.2015 10:08

W II kwartale 2015 roku punktualność kolejowych przewozówpasażerskich kształtowała się na poziomie 93,30% (względem 94,47% w I kwartale2015 roku) ? wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego. W analizowanymokresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 386,9 tys.pociągów (o ok. 4,6 tys. więcej niż w I kwartale 2015 roku). Średni czasopóźnień pociągów na przybyciu, z włączeniem opóźnień do 5 minut, wyniósł 8minut 1 sekundę. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu do5 minut ? 69,1% (57,9 tysiąca) oraz opóźnione na przybyciu od 5 do 60 minut29,5% (24,7 tysiąca). Licencjonowani przewoźnicy kolejowi w II kwartaleodwołali 538 pociągów.

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich(opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu)

Przewoźnik

I kwartał

II kwartał

ogółem

94,47%

93,30%

PKP Intercity

85,52%

82,57%

Przewozy Regionalne

94,59%

93,36%

Koleje Mazowieckie – KM

92,60%

91,03%

PKP SKM w Trójmieście

99,61%

99,23%

Szybka Kolej Miejska
w Warszawie

96,72%

95,13%

Warszawska Kolej Dojazdowa

98,10%

99,25%

Koleje Dolnośląskie

91,92%

92,21%

Koleje Śląskie

92,62%

91,02%

Koleje Wielkopolskie

96,34%

94,37%

Arriva RP

94,45%

94,02%

UBB GMBH

99,10%

98,67%

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

98,23%

98,07%

Koleje Małopolskie

98,73%

99,46%

Jak widać z powyższego zestawienia najbardziej punktualnie wII kwartale 2015 roku jeździły pociągi Kolei Małopolskich, Warszawskiej KoleiDojazdowej i PKP SKM z Trójmiasta. Największe spóźnienia notowały składy PKPIntercity. Wynika to jednak ze specyfiki przewozów.

Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnieńponiżej 5 minut na przybyciu) w II kwartale 2015 roku to 20 minut i 5 sekund (wI kwartale 20 minut i 17 sekund), zaś średni czas opóźnień z uwzględnieniem opóźnieńdo 5 minut to 8 minut i 1 sekunda (w I kwartale 7 minut i 17 sekund).

W omawianym okresie przewoźnicy uruchomili 386,9 tys.pociągów. Liczba opóźnionych składów na przybyciu wyglądała następująco:

opóźnienie

I kwartał

II kwartał

do 5 minut

59 615

57 855

od 5 do 60 minut

20 052

24 681

od 61 do 119 minut

825

970

powyżej 120 minut

270

269

Odwołanych zostało 538 połączeń (w I kwartale 343).