Sołtys Sztumskiego Pola pyta o remont prowadzony przez PKP PLK
Sołtys SztumskiegoPola napisał do Wydziału ds. Skarg iWniosków Biura Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ws. przeciągającego sięremontu linii kolejowej Malbork – Kwidzyn. I dostał odpowiedź.
Stwierdzono w niej, że pociągi na wskazaną trasę mają wrócićpod koniec 2020 roku. A zatem najprawdopodobniej wraz z wejściem w życie nowegorozkładu jazdy. Nie jest żadną tajemnicą, że inwestycja, jak wiele innychrealizowanych przez PKP PLK, jest opóźniona. Termin powrotu pociągów był jużkilkukrotnie przekładany. A pasażerowie muszą korzystać z autobusowej komunikacjizastępczej. Nowy – grudniowy – termin jest podobno realny…
Zwróciłem się jakoRadny Gminy Sztum do Zarządu Polskich Linii Kolejowych o informacje dotycząceprzebiegu prac na modernizowanej linii kolejowej Malbork – Kwidzyn. Wszyscyobserwujemy że tempo tych prac pozostawia wiele do życzenia. Ale czyrzeczywiście mamy powody do obaw? Czy rzeczywiście mamy uzasadnione podejrzeniaże coś jest nie tak? Gdybym był biegłym w zakresie kolejnictwa pewnie bymodpowiedział na to pytanie. Dlatego też na liczne głosy mieszkańcówwystosowałem pismo z zapytaniem o przebieg tych prac, termin realizacji,ewentualne opóźnienia i przyczyny takiego stanu rzeczy. (…) Wydaje mi się żewszystko zostało wyjaśnione , więc pozostaje nam dalej czekać – napisał sołtys.
Poniżej odpowiedź PKP PLK:
Odnosząc się dokwestii spowolnienia tempa realizacji robót na linii kolejowej nr 207informujemy, że jeden z partnerów konsorcjum wstrzymał wszystkie praceprojektowe i budowlane na omawianym kontrakcie. Spowodowało to perturbacje worganizacji pracy, w tym konieczność zawarcia nowych umów z kluczowymipodwykonawcami. Dzięki staraniom Spółki udało się wznowić pracę zzaangażowaniem drugiego członka konsorcjum, a opóźnienia są obecnie nadrabiane.Podkreślamy, że Spółka na bieżąco monituje i mobilizuje wykonawcę do jaknajszybszego zakończenia robót. Aktualnie prace toczą się na odcinku Kwidzyn –Malbork. Jakość robót oraz ich zgodność z dokumentacją projektową jest nabieżąco kontrolowana przez inżyniera projektu.
Nawiązując do problemuodwodnienia, informujemy, że prace prowadzone w związku z rewitalizacją liniikolejowej nr 207 na terenie gminy Sztum nie naruszają obecnych stosunkówwodnych, gdyż w stanie docelowym nie zmienia się układ rowów, przepustów iodbiorników melioracyjnych, ponieważ istniejący system melioracyjny jestjedynie udrażniany i regulowany. Ewentualne zastoiska wody w rejonieprowadzenia robót budowlanych mają charakter tymczasowy i mogą być spowodowanebrakiem zakończenia prac odwodnieniowych na danych odcinkach. Po zakończeniuprac problem zostanie rozwiązany.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Odpowiadając napytanie dotyczące przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych na terenie gminySztum informujemy, że w zakresie rzeczowym omawianej inwestycji przewidzianoprace na 11 przejazdach kolejowo-drogowych, z czego dla większości zakończyłsię proces uzgadniania dokumentacji projektowej z zarządcami dróg. W kolejnymetapie zostaną złożone zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych, co pozwoliprzystąpić do właściwego ich wykonania. Zgodnie z deklaracją wykonawcyzakończenie istotnych robót budowlanych na tym odcinku planowane jest do końca2020 r.
Pragniemy zapewnić, żeSpółka dokłada wszelkich starań, aby roboty na terenie gminy Sztum zostałyzrealizowane jak najszybciej.
„