Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SM42 po modernizacji

inforail
19.02.2013 19:58
Wczoraj na łamach InfoRail pisaliśmy o zmodernizowanych elektrowozach EP07 Przewozów Regionalnych. Tymczasem zakończyła się już także modernizacja 118 lokomotyw SM42 PKP Cargo w nowosądeckim Newagu. Dzięki niej zużycie paliwa w pojazdach spadnie nawet o 40%, a emisja spalin i opłat środowiskowych o 50%. Lokomotywy SM42 po remoncie otrzymały oznaczenie typu 6Dg. Ponadto w bydgoskiej PESIE zmodernizowano pięć lokomotyw tej serii do typu 6Dk. Remonty lokomotyw spalinowych to dla PKP CARGO działanie priorytetowe ze względu na wydatki i wpływ na środowisko naturalne.
W maszynach wymieniane są m.in. silniki spalinowe C27. W nowoczesnych jednostkach napędowych zużycie paliwa jest niższe o około 40% w stosunku do starych. Jednocześnie zmniejsza się emisja spalin i związanych z tym opłat środowiskowych o około 50%. Dla maszynistów bardzo ważny jest komfort pracy, dlatego też w lokomotywach modernizowane są ergonomiczne kabiny gwarantujące dobrą widoczność, systemy klimatyzacji oraz nowe systemy łączności. Maszyny zyskały też mikroprocesorowy system sterowania i układ zdalnego sterowania. W porównaniu z pierwowzorem po modernizacji zmieniony został również wygląd lokomotyw. Ich sylwetka zyskała, stając się choć odrobinę nowoczesna. Lokomotywy zostały pomalowane w nowe, charaktersytyczne niebieskie barwy przewoźnika. 
SM42 po modernizacji w Newagu
Dane techniczne lokomotyw 6Dg
Modernizacja
Newag SA Nowy Sącz
Układ osi
6Dg
Masa służbowa
70 t
Długość ze zderzakami
14 240 mm
Szerokość
3160 mm
Wysokość
4285 mm
Średnica kół
1100 mm
Paliwo
2815 l
Silnik spalinowy
CATERPILLAR C27
V (konstrukcyjna)
90 km/h
Ogrzewanie
Nie
Sterowanie wielokrotne
Tak
SM42 po modernizacji w Newagu
Obecnie PKP CARGO posiada ok. 2,5 tys. lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Ta liczba gwarantuje sprawne wykonywanie przewozów na terenie Polski i innych rynków. Spółka dysponuje także obecnie około 50 lokomotywami dopuszczonymi do eksploatacji na terenie Czech i Słowacji – to EU-45 (5 szt., w tym 4 leasingowane), ET22, ET41, SM42 i ST45. Kolejnych osiem lokomotyw dopuszczonych jest do eksploatacji na terenie Niemiec: EU-45 (cztery leasingowane) i SU46.