SM31-143 w historycznych barwach
Kolejna lokomotywaPKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM31-143 zostaniezaprezentowana na terenie łódzkiej Sekcji Centralnego Zakładu Spółki PKP CARGOS.A.
Lokomotywa przeszła w Zakładzie Napraw Taboru PKP CARGOTABORw Czerwieńsku naprawę na poziomie P4, w ramach której przywrócono jej dawnąmalaturę – zieleń z pomarańczowym pasem. To już 20. lokomotywa, której PKPCARGO przywróciła historyczne barwy.
Prezentacja lokomotywy odbędzie się w sobotę 9 lutego, wgodz. 11.00-14.00 na terenie sekcji Centralnego Zakładu PKP CARGO w ŁodziOlechowie, przy ul. Jana Gottlieba Blocha 15. Chętni będą mieli możliwośćzwiedzenia sekcji z przewodnikiem.
Jesteśmy spółką komercyjną, ale staramy się także dbać odziedzictwo polskich kolei – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.To na pewno nie jest to ostatnia lokomotywa, której PKP CARGO przywracahistoryczne barwy – wyjaśnia prezes Warsewicz.
Lokomotywy SM31 były budowane w latach 1976-1985 w Fabrycelokomotyw Fablok w Chrzanowie. Wyprodukowano 196 pojazdów tej serii. Są oneprzeznaczone do wykonywania ciężkich prac manewrowych na górkach rozrządowych iw przemyśle. Posiadają o 50 proc. większą moc niż lokomotywy serii SM42.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
SM31-143 została zbudowana w 1981 roku. Pracę w służbie PKProzpoczęła w lutym tego samego roku z przydziałem do lokomotywowni KatowiceSzopienice. Następnie zatrudniona była w Raciborzu, Częstochowie, Bytomiu,Gliwicach i w Katowicach, skąd w 2000 roku trafiła do Zakładu Taboru w Łodzi,gdzie pracuje do dzisiaj. Łączny przebieg lokomotywy wynosi 761 787 km.
Lokomotywa SM31-143 przeszła naprawę w Zakładzie NaprawTaboru w Czerwieńsku, należącym do spółki zależnej PKP CARGOTABOR i specjalizującymsię w naprawach rewizyjnych i głównych na poziomie P4 i P5.
„