Słubice: Pierwszy przejazd lokomotywy wielosystemowej CTL Logistics
5 lipca CTL Logistics i Dispolok zrealizowały wspólnie pierwszy przejazd lokomotywy wielosystemowej przez granicę polsko-niemiecką w Słubicach/Frankfurcie n. Odrą. Pociąg towarowy przejechał z Brzegu (Polska) do Leuny (Niemcy) nie zmieniając na granicy lokomotywy – co dotychczas było koniecznie. Koncern logistyczny CTL Logistics i monachijska firm Dispolok GmbH wspólnie zrealizowali pierwszy przejazd pociągu towarowego przez most graniczny we Frankfurcie nad Odrą. – Realizując ten przejazd pokazaliśmy, że granice państw nie stanowią już dla transportu kolejowego bariery nie do pokonania – powiedział Piotr Plewa, Dyrektor CTL Logistics GmbH. Aby bez problemów pokonywać granice, transport kolejowy potrzebuje lokomotyw i wagonów dostosowanych do różnych systemów kolejowych istniejących w Unii Europejskiej. – Konkurencyjność kolei w transporcie międzynarodowym jest ograniczana poprzez różnice w pojazdach, sygnalizacji, regulacjach dot. bezpieczeństwa, systemach hamowania, rodzajach napięcia w trakcji czy ograniczeniach prędkości – wyjaśnił Alex Dworaczek, kierownik ds. floty i techniki w Dispolok. – Ta sytuacja zmusza pociągi do postojów na granicach związanych z koniecznością zmiany lokomotywy i personelu. Nowa lokomotywa CTL Logistics jest dostosowana do ruchu zarówno w Polsce jak i w Niemczech – dodał Dworaczek. Ponieważ lokomotywa wielosystemowa typu ES 64 F 4 nie posiada jeszcze pełnej homologacji w Polsce CTL Logistics przeprowadza próbne przejazdy i dokumentuje wyniki wprowadzenia do ruchu nowej lokomotywy. – CTL Logistics koncentruje się na kolejowych przewozach towarowych na długich trasach, w szczególności na transportach, które pokonują stare granice państw na terenie Europy. Stawiamy na sprzęt przystosowany do realizacji przewozów w wielu systemach, ponieważ chcemy oferować naszym klientom niezawodne usługi logistyczne realizowane przez jednego operatora – mówił Jarosław Pawluk, prezes CTL Logistics.