Słowacy jak Czesi. Stawiają na zmodernizowane wagony
ZSSK zaprezentowałyzmodernizowane wagony. Spółka pokazała jednostki z całkowicie nowym wnętrzem,które sprawia, że podróżowanie na trasach długodystansowych jestprzyjemniejsze. Wagony kursują od lipca tego roku.
Przewoźnik zdecydował się zainwestować w modernizację iprodukcję wagonów, które zwiększą komfort podróżujących na długich dystansach.Nad nowoczesnym wyglądem jednostek czuwa firma projektowa Aufeer projekt, któryma wieloletnie doświadczenie w segmencie kolejowym, na przykład współpracowałaz firmami Ceske drahy, Stadler i Bombardier. Nowe wnętrze łączy w sobienowoczesne i tradycyjne elementy. Są też funkcjonalne. Tworzą jednocześnieprzyjemną atmosferę dla pasażerów, którzy mają więcej powodów, aby skorzystać zpołączeń kolejowych. Do modernizacji wykorzystano środki własne spółki. Głównymcelem jest przede wszystkim podniesienie jakości podróży, ale także wzmocnieniepozytywnego postrzegania marki przewoźnika krajowego.
„Zmodernizowaliśmy nasze pociągi inspirując sięSłowacją, jej bogatą kulturą, historią i dziedzictwem naturalnym. Ludowy motywpojawił się na tapicerce siedzeń, a Dunaj w wagonie restauracyjnym. Zmateriałów, których wcześniej nie widziano w naszych pociągach, postawiliśmy nadrewniany wystrój. Wierzę, że ta forma prezentacji nie tylko wspierać będziepozytywne postrzeganie ZSSK, ale przede wszystkim nasz kraj. Jestem dumny, żebędzie to również mogło przyczynić się do poprawy jakości naszych wagonów” – powiedziałFilip Hlubocký, prezes ZSSK.
Wykonawcą modernizacji 50 wagonów Bmeer są ZOS Trnava.Ważnym krokiem naprzód w specyfikacji technicznej, są nowe hamulce, co zwiększasiłę hamowania. Nowe są także drzwi i przejścia międzywagonowe, w celuzaspokojenia zwiększonego bezpieczeństwa pasażerów. Pojawił system, któryumożliwia zewnętrzną diagnostykę wagonu. We wnętrzu wagony zostały wyposażone wwykładziny antypoślizgowe, panele szklane drzwi, półki na większy bagaż, przyfotelach zostały zamontowane dodatkowe gniazdka (230 V) z portem USB. Jest teżoświetlenie LED. Toalety zostały wyposażone w obiegi zamknięte. I dalej jestklimatyzacja, dostęp do internetu Wi-Fi, system wykrywania pożaru ielektroniczny system rezerwacji. Nowe wagony kursują na iędzynarodowej trasieŻylina – Praga, jak i na krajowej Bratysława – Koszyce.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ZSSK wprowadzają do ruchu także nowe wagony. Jest ich 35,pierwszej i drugiej klasy. Dostawcą są ZOS Vrútky. Są one przystosowane dokursowania z prędkością 160 km/h i wyposażone podobnie jak 50 zmodernizowanychjednostek.
„