Słowackie lokomotywy Emil Zatopek
inforail
23.08.2013 14:28
Słowackie lokomotywy Emil Zatopek
Škoda Transportation produkuje nowoczesne lokomotywy dla słowackich kolei ZSSK. To wielosystemowa maszyna Emil Zatopek, która ze względu na swoją uniwersalność mogła zostać dostosowana do potrzeb i wymagań dotyczących funkcjonowania słowackiego przewoźnika, a co za tym idzie prowadzenia pociągów po tamtejszej sieci. Lokomotywy Emil Zatopek w wariancie dla kolei ZSSK są przeznaczone do pracy z nowymi zestawami piętrowymi push&pull, które dostarcza już ostrawska Škoda Vagonka. Spełniają wszystkie surowe normy technologiczne oraz najnowsze europejskie wymagania dotyczące bezpieczeństwa (TSI). Największą zaletą maszyn jest możliwość pracy w trzech systemach napięcia, co sprawia, że zmiana sieci, a co za tym idzie przekroczenie granicy państwa nie skutkuje koniecznością zmiany lokomotywy. To ważne zwłaszcza przy prowadzeniu pociągów międzynarodowych.
Lokomotywa jest wyposażona w system bezpieczeństwa ETCS L1. Posiada także system odzyskiwania energii i ponownego wykorzystania jej, po uprzednim przekazaniu do sieci. Nowością jest także wewnętrzny i zewnętrzny system kamer. Ponadto słowacka lokomotywa Emil Zatopek wyposażona jest w zabezpieczenia LZB, co umożliwia pracę na sieci ÖBB w Austrii i system Mirel umożliwiający wjazd na tereny Czech, Węgier i Polski. Co ciekawe, lokomotywa może być obsługiwana bezpośrednio z wagonów sterowniczych zestawów push&pull.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024