Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Śląskie: Lecą głowy za wagony Kolei Śląskich

inforail
25.10.2013 10:47

Rada nadzorcza GPW odwołała ze stanowiska prezesa Jarosława Kanię i powołała Łukasza Czopika, dotychczasowego sekretarza województwa śląskiego. To zaufany człowiek marszałka Mirosława Sekuły. Powodem zmian personalnych – jak Dziennik Zachodni dowiedział się nieoficjalnie – był konflikt: odmienna wizja funkcjonowania przedsiębiorstwa i decyzja o wejście w posiadanie pociągów użytkowanych przez Koleje Śląskie. Jak to się stało, że GPW stały się posiadaczem pociągów Kolei Śląskich? Spółka była poręczycielem wartych 10 mln złotych obligacji, jakie dla sfinansowania swych zadań wyemitowała spółka Inteko (’córka’ marszałkowskiego przewoźnika). Ich nabywca był Fundusz Górnośląski, a zabezpieczeniem całej operacji były pociągi KŚ. Kiedy jednak więc minął termin spłaty obligacji, a Inteko nie kwapiło się, by uregulować swoje należności, to GPW zapłaciło Funduszowi wymaganą kwotę, a samo przejęło w lipcu trzy należące do KŚ składy (kilka tygodni temu stało się właścicielem kolejnych dwóch). Nieoficjalnie można było wówczas usłyszeć, że nie brakuje zainteresowanych kupnem tych pojazdów. Do tej pory jednak nie udało się sprzedać żadnego z tych pociągów. Szczegóły.