Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skuteczny jak Prezes Zgorzelski. Z wizją modernizacji taboru

inforail
07.01.2020 11:55

Siła rażenia Prezesa Przewozów Regionalnych, jak się okazuje, jest olbrzymia. Mimo że sejmik województwa dolnośląskiego był przeciw Zarząd i tak przyjął 16 grudnia 2019 r. uchwałę o przystąpieniu do spółki POLREGIO spółka akcyjna. Bo przekonał go do tej inicjatywy sam Prezes Zgorzelski.

Tak wynika z informacji przekazanych przez Gazetę Wyborczą. Przy okazji wyszło na jaw, że chytry plan Prezesa Zgorzelskiego zakładał całkowite uśmiercenie Przewozów Regionalnych i powołanie nowej spółki już pod nazwą POLREGIO. Jak wiadomo nie udało się, mimo, że Zarząd województwa dolnośląskiego, wbrew sejmikowi, był na tak. Powołanie spółki akcyjnej zakończyło się klapą.

Przypomnijmy, że Polregio to nieudany projekt Przewozów Regionalnych, który miał za zadanie odwrócenie uwagi od wątpliwej jakości usług świadczonych właśnie przez Przewozy Regionalne. Przemalowanie pociągów i wprowadzenie nowego orlenowskiego logo jednak nic nie dało, usługi pozostały na wiadomym poziomie.  Jak widać włodarzy Przewozów Regionalnych to nie zniechęciło i chcieli dalej brnąć w ten projekt próbując nawet zmienić nazwę spółki.

Najciekawsze są argumenty, które przekonały Zarząd województwa dolnośląskiego. Jak podaje Gazeta Wyborcza decydująca okazała się wizja (!) Prezesa Zgorzelskiego modernizacji taboru i siła ekonomiczna przewoźnika (cokolwiek by to miało znaczyć). Jak już wielokrotnie podkreślaliśmy na łamach InfoRail.pl owa wizja przybierała, przybiera i pewnie jeszcze długo przybierać będzie różne postaci, pojawiają się też różne cyfry i liczby dotyczące zmodernizowanego i nowego taboru. A tymczasem rok 2019 Przewozy Regionalne zamknęły okrągłym wynikiem czyli zerem. Tyle nowych bądź zmodernizowanych pociągów zostało wprowadzonych do ruchu. Prezes Zgorzelski zaprawdę musiał być bardzo wiarogodny w tym co mówił, skoro ktoś w to uwierzył…

Powołanie nowej spółki akcyjnej oprotestowały też województwa śląskiego, łódzkiego i mazowieckiego.