SKPL jednak pojawi się w kujawsko-pomorskim?
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl kujawsko-pomorskie ogłosi przetarg na przewozy kolejowe z podziałem na 10 zadań.
Okazuje się, że to nie tylko furtka dla Polregio (Przewozy Regionalne), ale także dla innych przewoźników. Chodzi najprawdopodobniej o SKPL.
Dzisiaj (15 kwietnia 2021 roku) Urząd Marszałkowski podał powiem, że dodatkowym efektem nowego podejścia może się okazać swego rodzaju rewolucja na lokalnym rynku przewozowym, w tym możliwość wejścia na ten rynek mniejszych polskich firm posiadających licencje na obsługę pasażerskiego transportu kolejowego. Chodzi tu chyba właśnie o SKPL.
Chcemy mieć gwarancję zwiększenia liczby połączeń, zlikwidowania problemu wykluczenia komunikacyjnego i białych plam na regionalnej mapie publicznego transportu pasażerskiego; zależy nam też, by lepiej sprofilowana siatka połączeń zachęciła do korzystania z kolei nowych pasażerów. Informacja o planowanym postępowaniu przetargowym (w załączniku) pojawiła się 13 kwietnia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego – poinformowała Beata Krzemińska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tym przetargiem rozpoczynamy nowy rozdział w budowaniu oferty w pasażerskich przewozach szynowych w naszym regionie. Ufam, że wybrany przez nas model podziału zamówienia sprawi, iż samorządowe władze województwa będą mogły zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym, także jeśli chodzi o częstotliwość i godziny kursowania pociągów. Ponieważ takie są oczekiwania mieszkańców, chcemy w tym nowym rozdaniu przywrócić połączenia sprzed obecnych, związanych m.in. z epidemią, ograniczeń. Liczymy, że przystępujące do przetargu podmioty przedstawią rozsądne, satysfakcjonujące wszystkie strony oferty – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
W komunikacie prasowym podano także, że powołany przez gospodarza województwa i działający pod jego kierownictwem specjalny zespół - którym zasiadają m.in. radni województwa wszystkich opcji politycznych oraz dyrektor marszałkowskiego Departamentu Transportu - zdecydował, że warunki te zostaną najlepiej spełnione, jeśli zamówienie zostanie zsegmentowane w wiele przemyślanych pakietów. Ostatecznie wybrano wariant z dziesięcioma pakietami, które zostały szczegółowo opisane (numery linii kolejowych, zakres odcinków komunikacyjnych, czas obowiązywania, etc.). W ten sposób wyszczególniono m.in. przywracane połączenia Toruń-Sierpc i Rypin-Brodnica, których reaktywacja jest naszą odpowiedzią na apele i postulaty lokalnych społeczności.