Skoda wchodzi na polski rynek modernizacji?
inforail
08.03.2012 10:14
Skoda wchodzi na polski rynek modernizacji?
Trzech oferentów złożyło oferty w przetargu na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, ogłoszonym przez PKP Szybka Kolej Miejska. Są to:
1. Konsorcjum Tabor Szynowy Opole oraz Skoda Polska –wartość oferty 128,86 mln zł;
2. Konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki –wartość oferty 141,52 mln zł;
3. Newag –174,61 mln zł.
Przypomnijmy, że przewoźnik na modernizację pociągów chce przeznaczyć nieco ponad 139 mln zł. Pewnym zaskoczeniem jest oferta złożona przez Tabor Szynowy Opole i Skodę Polska. Jeśli pracująca obecnie komisja przetargowa nie stwierdzi uchybień formalnych to właśnie to konsorcjum zwycięży w przetargu. Będziemy zatem mieli kolejnego gracza na polskim rynku modernizacyjnym. Mowa oczywiście o Skodzie. Zamówienie jest współfinansowane z ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 –2013. To drugie podejście do wyboru wykonawcy. Za pierwszym razem nie udało się podpisać umowy z Newagiem, który nota bene w powtórce okazał się najdroższy.
Przypomnijmy, że PKP SKM podpisała 30 grudnia 2011 roku umowę o dofinansowanie dla projektu „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”. Inwestycja warta ponad 351 mln zł obejmuje m.in. modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 250 na odcinku ponad 30 km, budowę wydłużenia linii kolejowej dwutorowej o 1,5 km oraz właśnie modernizację 22 sztuk składów pociągów. Warto przypomnieć, że zmodernizowany w ramach projektu tabor będzie obsługiwał główny ciąg komunikacyjny na odcinku: Tczew – Pruszcz Gdański – Gdańsk Główny – Sopot – Gdynia Główna – Rumia – Reda – Wejherowo – Lębork – Słupsk. Projekt otrzymał ponad 167 mln zł dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach priorytetu VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.3 – Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Infrastruktura i Środowisko. O wyborze wykonawcy modernizacji 21 eztów PKP SKM poinformujemy na łamach InfoRail.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024