Škoda Vagonka dostarczyła ostatniego Elefanta na Litwę
inforail
24.06.2014 09:20
Škoda Vagonka dostarczyła ostatniego Elefanta na Litwę
Škoda Vagonka przekazała odbiorcy ostatni z dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych dla Kolei Litewskich. Wartość kontraktu przekroczyła dwa miliardy koron. Pociągi typu 575, znane w Czechach jako City Elefanty, a produkowane przez spółkę zależną od Škoda Transportation znacznie przyczyniły się do odnowy floty taborowej, wykorzystywanej na głównej linii kolejowej na Litwie –z Wilna do Kowna. Škoda Vagonka wysłała ostatni pojazd z wyprzedzeniem w stosunku do postanowień umownych.
’Obecne dostawy opierają się na długoterminowej współpracy z Kolejami litewskimi. Zrealizowana dostawa dziesiątej jednostki nie kończy jej, będziemy dalej świadczyć usługi gwarancyjne’ – powiedziała kierownik projektu w Škoda Vagonka Irena Gaidová. Firma z Ostrawy dostarczyła na Litwę jednostki w dwóch wersjach –dwu i trzyczłonowe. 'Dwa typy są korzystne dla optymalnego użytkowania pociągów, biorąc pod uwagę ich obłożenie pasażerami. Gdy jest ich więcej przewoźnik może korzystać z wersji trzyczłonowej’ – powiedziała Irena Gaidová.
’Dzięki wprowadzeniu do ruchu nowoczesnych pociągów piętrowych nastąpił znaczny wzrost liczby pasażerów na trasie. Są oni szczególnie zadowoleni z wysokiego komfortu jazdy. W tym samym czasie wzrosła także liczba pasażerów, którzy polubili podróżowanie na piętrze. Operator natomiast szczególnie docenia wysoką gotowość do jazdy przekazanych pojazdów’ – powiedział dyrektor handlowy Škody Vagonka Ivo Gurňák.
Jaki komfort oferują jednostki 575 dla Kolei Litewskich? Oczywiście są niskopodłogowe, z wejściem i wnętrzem przystosowanym dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Jest też wydzielone miejsce do przewożenia wózków, jak również rowerów i dużego bagażu. W pełni klimatyzowane pojazdy o maksymalnej prędkości 160 km/h wyposażone są w system kamer wewnętrznych i zewnętrznych. Są przystosowane do pracy w specyficznych warunkach krajów nadbałtyckich.
Škoda dostarcza takie pociągi także do Czech, na Słowację i Ukrainę.
Jaki komfort oferują jednostki 575 dla Kolei Litewskich? Oczywiście są niskopodłogowe, z wejściem i wnętrzem przystosowanym dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Jest też wydzielone miejsce do przewożenia wózków, jak również rowerów i dużego bagażu. W pełni klimatyzowane pojazdy o maksymalnej prędkości 160 km/h wyposażone są w system kamer wewnętrznych i zewnętrznych. Są przystosowane do pracy w specyficznych warunkach krajów nadbałtyckich.
Škoda dostarcza takie pociągi także do Czech, na Słowację i Ukrainę.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024