Škoda Transportation z certyfikatem TSI dla push&pulla

inforail
02.11.2018 11:56

Škoda Transportationotrzymał certyfikat TSI od agencji EBC zarówno dla lokomotyw 109E3, jak idwupokładowych pociągów MNE (Munich – Nuremberg Express) dla niemieckich kolejDB.

Pociągi zaczną zastępować stare jednostki InterCity wiosnąprzyszłego roku. Pełne uruchomienie całej floty nowych pociągów spodziewanejest w czerwcu 2019 roku – podał producent.

„W związku z tym wydarzenie Škoda jest częściąświatowej elity w szybkim transporcie kolejowym. Dostając ten certyfikat możemyświętować nadzwyczajny sukces w procesie homologacji, który spodziewamy się sfinalizowaćna początku 2019 r., kiedy pociąg ma zostać ostatecznie dopuszczony do ruchu.Ukończenie tego trudnego technicznie i finansowo projektu jest priorytetemnowego zarządu firmy z nowym właścicielem – grupą inwestycyjną i finansową PPF- i w przyszłości wesprze nasze biznesplany na rynku europejskim” – powiedziałPetr Brzezina, prezes i dyrektor generalny Škoda Transportation.

Firma wyprodukowała sześć nowoczesnych, wydajnychdwupoziomowych pociągów, w tym sześć lokomotyw dla niemieckiego operatoraDeutsche Bahn Regio. Te pociągi push-pull są przeznaczone do pracy na najważniejszejlinii kolejowej w Bawarii Norymberga – Ingolstadt – Monachium. Pociągi mogą pokonywaćodległość między Monachium i Norymbergą w ciągu godziny i 45 minut. Będą one zatemtylko 30 minut wolniejsze od szybkich pociągów ICE. Jak już informowaliśmy nałamach InfoRail.pl taki skład został zaprezentowany na wrześniowychmiędzynarodowych targach transportowych InnoTrans w Berlinie.

„Dostawa pociągów została przełożona o ponad dwa lata,a głównym powodem opóźnienia były problemy z produkcją wagonów, a także testycałych pociągów, które będą kursować obok ICE. Teraz projekt szybkich, dwupoziomowychpociągów dla użytkownika DB Regio jest już prawie ukończony, a pierwsi pasażerowiebędą jeździć pociągami Škody wiosną przyszłego roku” – stwierdził ZdeněkMajer, Wiceprezes ds. Sprzedaży w Škoda Transportation.

Pociągi składają się z wagonu sterowniczego, czterechwagonów środkowych i lokomotywy Škoda Emil Zátopek 109E3. Zostały onezaprojektowane dla maksymalnej prędkości 200 km/h, a będą obsługiwały połączeniaz maksymalną prędkością 190 km/h.

Škoda Transportation jest pierwszym dostawcą do Niemiec,który oferuje bezbarierowe wejścia z peronów o wysokości 760 mm. Pociągpush-pull w naturalny sposób spełnia najsurowsze niemieckie i europejskienormy. Jednostki są wyposażone w specjalną, szczelną kabinę, która umożliwiaszybsze przejazdy innych pociągów w tunelach, przyczyniając się do komfortowychi niczym niezakłóconych podróży.

Wnętrze pociągu podzielone jest klasycznie na pierwszą idrugą klasę, a także posiada nową sekcję dla dzieci. Zgodnie z życzeniemklienta, pociąg ma 676 miejsc. Każdy skład oferuje 37 miejsc dla rowerów ikilka miejsc dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym miejsca dlaosób im towarzyszących. Pociągi oferują także wejścia bez barier,wielofunkcyjne miejsca dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych, wi-fi i,co nie mniej ważne, wysoki komfort dla pasażerów.