Skoda buduje RegioPantery dla Ceskich Drah
Czeskie Koleje chwalą się budową nowego pociągu RegioPanter w wersji międzymiastowej. Składy dostarczy Skoda Vagonka. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail będą wykorzystywane w dalekobieżnym ruchu krajowym, stąd też ich nieco odmienione wyposażenie. Umowa ma wartość 2,6 miliarda CZK. Nowe pociągi będą oparte na sprawdzonej koncepcji jednostki elektrycznej RegioPanter. Każdy pociąg będzie, w przeciwieństwie do wersji regionalnych, wyposażony w tylko jedne podwójne drzwi. Strefa wejściowa zostanie oddzielona od przedziału pasażerskiego drzwiami przesuwnymi. W składzie znajdzie się również więcej miejsca do przewozu dużego bagażu. Półki umieszczone zostaną podłużnie nad siedzeniami i będą bardziej pojemne niż te w pociągach regionalnych. Będą również wieszaki rowerowe. Przewidziane są oddzielne miejsca dla pasażerów z małymi dziećmi. Drzwi do przedziału pasażera z dziećmi będą obsługiwane przez naciśnięcie przycisku, aby skutecznie uniemożliwić otwieranie ich przez najmłodszych pasażerów. Drzwi między sekcjami będą automatyczne i wyposażone w fotokomórkę. Czeskie Koleje wymagają również zainstalowania bardziej komfortowych siedzeń, przystosowanych do przewożenia pasażerów na długich dystansach. Rezerwację miejsc wskażą wyświetlacze elektronicznego systemu. Co ciekawe pojawią się one także przy hakach do wieszania rowerów.
Dane techniczne RegioPanter
|
5 członów
|
3 człony
|
Liczna zamówionych jednostek
|
10
|
4
|
Długość
|
132 m
|
79 m
|
Waga
|
240 ton
|
153 ton
|
Prędkość max
|
160 km/h
|
160 km/h
|
Moc
|
2 720 kW
|
2 040 kW
|
Liczba miejsc 1 klasa
|
42
|
25
|
Liczba miejsc 2 klasa + miejsca składane
|
292 + 16
|
162 + 13
|
Strefa dla dzieci (liczba miejsc)
|
30
|
24
|
Miejsca do przewozu wózków
|
8
|
6
|
Miejsca do przewozu rowerów
|
15
|
10
|
Zasilanie
|
3 kV, 25 kV 50 Hz
|
3 kV, 25 kV 50 Hz
|
„