SKM Warszawa wybiera PESĘ
PESA wygrywa przetargna dostawę ezt-ów dla SKM Warszawa. W przetargu startowało dwóch oferentów,oprócz firmy z Bydgoszczy także Newag.
Przypomnijmy. PESA zaproponowała za dostawę 13 pociągów orazich utrzymanie kwotę 310 532 008 zł netto, zaś Newag – 323 353 000 zł netto.Oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego. Obaj producenci zaoferowali też96 miesięcy gwarancji.
A tak punktowali oferenci:
Cena (78%) PESA 78,00 pkt, Newag 74,91 pkt
Okres gwarancji (15%) PESA 15,00 pkt, Newag 15,00 pkt
Czas dostarczenia pierwszych 3 ezty-ów (2%) PESA 0,67 pkt,Newag 2,00 pkt
Masa służbowa (5%) PESA 5,00 pkt, Newag 5,00 pkt
Łącznie PESA 98,67 pkt, Newag 96,91 pkt
Zamówienie dotyczy trzynastu pojazdów wraz z 15-sto letnimokresem ich utrzymania oraz pakietem szkoleń. Usługi utrzymania na poziomie P3oraz P4 będą wykonywane w zakładzie producenta pojazdów lub miejscu przez niegowskazanym, spełniającym wymogi techniczne, zaś P1 i P2 na bocznicy kolejowejWarszawa Wola. Na przedmiot zamówienia składa się:
a. dostawa fabrycznie nowych ośmiu sztuk, fabrycznie nowych,normalnotorowych, pasażerskich, elektrycznych zespołów trakcyjnychpięcioczłonowych;
b. dostawa fabrycznie nowych pięciu sztuk fabrycznie nowych,normalnotorowych, pasażerskich, elektrycznych zespołów trakcyjnychczteroczłonowych;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
c. dostawa i zainstalowanie fabrycznie nowego symulatorajazdy wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego;
d. świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania P1-P4dla każdego Pojazdu, przez okres 15 lat, licząc od daty dostawy dla każdegopojazdu oddzielnie;
e. dostarczenie wszelkiej dokumentacji, zgodnie z SOPZ;
f. uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń technicznych,dopuszczających pojazd do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI wydaneprzez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, wymagane oddzielnie dla każdegopojazdu w momencie dostawy;
g. przeprowadzenie szkoleń pracowników Zamawiającego, wzakresie wskazanym w SOPZ;
h. dostarczenie wszelkiego niezbędnego oprogramowaniazapewniającego sprawne funkcjonowanie systemów zgodne z wytycznymi zawartymi wSOPZ.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcjiw zakresie dostawy dodatkowych ośmiu sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych,w tym siedmiu szt. pięcioczłonowych i jednej szt. czteroczłonowego ezt, wkażdym przypadku wraz z wykonaniem obsługi na poziomie P1-P4 przez okres 15lat.
„