SKM Warszawa unieważniła połowę przetargu na utrzymanie wyposażenia informatycznego
Szybka Kolej Miejska w Warszawie chciała zapewnić utrzymaniewyposażenia informatycznego pojazdów SKM w należytym stanie. Nie udało się to wpełni.
Spółka szukała wykonawców wczteroczęściowym przetargu, gdzie:
– część 1 – dotyczyła świadczeniausług utrzymania systemu pobierania opłat za przejazdy,
– część 2 – polegać miała nawykonywaniu usług utrzymania systemu informacji pasażerskiej,
– część 3 – to usługi wymianysystemu interkom z nagłośnieniem w pojazdach typu 27WE,
– część 4 – stanowi wymianakonsol sterowania systemem informacji pasażerskiej w pojazdach typu 19WE i35WE.
Do przetargu stanęły trzypodmioty:
– Ente Sp. z o.o. – na część 3przetargu z ceną 1562223,00 PLN brutto,
– System Pobierania Opłat Sp. zo.o. – na część 1 przetargu – cena1256950,53 PLN brutto, część 2 przetargu – cena5244884,82 PLN brutto i część 4 – 774900,00 PLN brutto,
– Polgard – na część 3 przetargu– cena 1726920,00 PLN brutto.
SKM dysponowało następującymikwotami na poszczególne zadania:
– część 1 – 784740,00 PLN,
– część 2 – 4598970,00PLN,
– część 3 –1726920,00 PLN,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– część 4 – 799500,00 PLN.
Ceny ofert złożonych na część 1 i2 przewyższają szacunki kosztorysowe SKM. Wiemy już, że we wskazanym zakresieprzewoźnik nie znalazł dodatkowych środków i przetarg na te części zamówieniazostał unieważniony. Czekamy na rozstrzygnięcia części 3 i 4. Tutaj spodziewamysię pozytywnego rozstrzygnięcia, bowiem propozycje mieszczą się w budżeciezamawiającego. Dodajmy, że przewoźnik przewiduje, że wszystkie powyższe usługibędą wykonywane do dnia 31 grudnia 2020 roku. Pozostaje tylko pytanie od kiedy.
Zakres zamówienia dla części 3 i 4
Jeśli zatem zamawiający zdecydujesię zaakceptować oferty, które mieszczą się w szacunkach, to w ramach części 3zamówienia, wykonawca będzie zobowiązany do wymiany systemu interkom znagłośnieniem, który będzie spełniał między innymi takie cechy jak:
– ma umożliwić sprawną ibezproblemową komunikację między pasażerami, a obsługą pociągu,
– musi być wyposażony wdedykowany przycisk SOS,
– ma być zintegrowany z układemmonitoringu CCTV zamontowanym w pojazdach,
– głośność interkomu powinna byćautomatycznie dostosowana do natężenia dźwięku zbieranego z otoczenia,
– nagłośnienie ma byćelektroakustyczne, umożliwiające nadawanie komunikatów z kabiny maszynisty orazemitowanie informacji głosowej z SIP,
– nagłośnienie powinno zapewnićdobrą słyszalność podczas jazdy pociągu.
Z kolei wykonawca, który wygraczęść 4 zamówienia będzie miał za zadanie wymianę 26 konsol maszynistów wpojazdach typu 19WE i 35WE. Zamawiający oczekuje zastosowania konsol dotykowychze zintegrowanym czytnikiem WKM, o rozmiarze ekranu 10 cali, które będą nastałe zamontowane w kabinie maszynisty. Aplikacja konsoli ma zapewniać wszczególności: logowanie maszynisty za pomocą legitymacji służbowej, sterowaniesystemem informacji pasażerskiej, prezentację rozkładów jazdy pobieranych zserwisu PKP PLK.
„