SKM Warszawa na imprezie w Żmigrodzie, a pasażerowie jeżdżą starymi 14WE
W Żmigrodzie, jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl, trwają testy Impulsa2 dla SKM Warszawa. To doskonała okazja, żeby zrobić sobie kilka fotek na tle nowego pojazdu i pojeździć sobie nim.
Oczywiście to atrakcja tylko dla wybranych, bo podjęcie przez przewoźnika decyzji o zerwaniu kontraktu z PESĄ skutkuje tym, że pasażerowie jeżdżą dziś 14WE a nie nowoczesnymi Elfami2.
MOGŁY BYĆ ELFY2
Już na początku roku było wiadomo, że Elfy2, których ostatecznie nie odebrała warszawska SKM, mają homologację i mogłyby wyjechać na trasy. Nie ulega wątpliwości, że PESA spóźniła się z ich produkcją, ale patrząc na europejskie trendy spóźnienie to jest symboliczne.
Jak informowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl Impuls2 jest dopiero testowany w Żmigrodzie. Co prawda Newag dostarczy pojazdy w terminie, ale dla pasażerów oznacza to około roczne opóźnienie w dostawach nowych składów dla SKM. Wina w tym Newagu żadna, bo producent robi swoje, ale roześmiane twarze przedstawicieli przewoźnika na tle nowych pociągów trochę gryzą się z całą tą sytuacją.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że dla SKM Warszawa późniejsze przybycie nowych składów nie jest wielkim problemem. W stolicy, wraz z początkiem roku szkolnego, zawieszona została właśnie linia S9, co spowodowało zmniejszenie pojazdów SKM w ruchu. Jeszcze nie tak dawno była mowa o nowych liniach eskaemki do Piaseczna czy Ożarowa, a dziś jest raczej mowa o zwijaniu nie rozwijaniu siatki połączeń. To wszystko ma błogosławieństwo nowej Pani Dyrektor ZTM Warszawa Katarzyny Strzegowskiej, która również z uśmiechem na twarzy pozowała na tle nowego składu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ZAWIESZENIA I OGRANICZENIA
Oczywiście zawieszenie linii S9 można wytłumaczyć remontem stacji Warszawa Zachodnia, ale przecież kiedyś kursowała tylko stacji Warszawa Gdańska. I było dobrze. ZTM zawiesił S9 wraz z początkiem nowego roku szkolnego, akurat wtedy, kiedy wróciła stacjonarna nauka w szkołach.
A to nie jedyna dziwna decyzja stołecznego ZTM-u. Po wakacjach tramwaje nie wróciło do przedwakacyjnych rozkładów jazdy. Stolica jest chyba jedynym dużym polskim miastem, które nie przywróciło normalnych godzin kursowania tramwajów.
Wracając do Elfów2. Aktualnie PESA ma 5 gotowych składów. Od kilku miesięcy stoją bezczynnie i czekają na nowego właściciela. I zapewne doczekają się. A w Warszawie kursują 14WE, które SKM Warszawa sprzedała, a następnie wypożyczyła. Warszawska logika?