SKM Warszawa kupi tabor z unijnym dofinansowaniem. Aż 21 pociągów
Jak jużinformowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl Szybka Kolej Miejska uzyskała dofinansowaniew pełnej wnioskowanej wysokości, pozwalające na pokrycie kosztów modernizacjizaplecza na warszawskich Szczęśliwicach oraz zakup 21 nowoczesnych pojazdów wramach postępowania przetargowego ogłoszonego w drugiej połowie 2017 roku.
Spółka otrzyma na ten cel kwotę 202 666 071,87 zł z FunduszyEuropejskich.
Projekt pod nazwą „Rozszerzenie potencjału przewozowegokolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – EtapI”, który zostanie dofinansowany w ramach w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 Priorytet V: „Rozwój transportukolejowego poza TEN-T”, obejmuje zwiększenie możliwości przewozowych orazpodniesienie zakresu i poziomu obsługi taboru wykonywanej przez SKM.
W ramach tych działań w marcu 2017 roku oddano do użytkuzmodernizowaną bazę techniczno – postojową SKM na Szczęśliwicach, która pozwalaobsłużyć docelowo 50 pojazdów i sprawnie realizować zadania przewozowe.Najważniejszym elementem prac był remont 400-metrowej hali przeglądowo –naprawczej, w 60 proc. zmodernizowanej, a w pozostałej części – wyremontowanej.Wybudowano również myjnię dla pociągów, wyposażoną w zamknięty system obieguwody, umożliwiającej mycie taboru przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C,a także budynek socjalno – biurowy. Koszt wykonanych robót zamknął się kwotąblisko 45 mln zł netto.
Kilka miesięcy później, w październiku 2017 roku spółkaogłosiła przetarg na zakup 13 nowych pociągów z opcją zamówienia kolejnych 8,jeśli uzyska dofinansowanie z Funduszy Europejskich. Zamówienie obejmujerównież dostawę symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników orazświadczenie obsługi taboru na poziomie utrzymania od P1 do P4 przez okrespiętnastu lat. Dzięki przyznaniu środków w ramach programu POiIŚ, do SKM trafi15 pojazdów pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pociągi będąklimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwościporuszania się oraz wyposażone m.in. w nowoczesny system informacjipasażerskiej, ładowarki USB i defibrylatory AED, pozwalające ratować życie– mówi Krystyna Pękała, Prezes Zarządu SKM.
Nowy tabor wzmocni istniejące połączenia w godzinachszczytu. Będzie także wykorzystywany w ramach nowych połączeń, planowanych douruchomienia po zakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębieWarszawskiego Węzła Kolejowego.
„