Skład zmodernizowany przez TS Opole już jeździ

inforail
02.01.2014 11:29

Z końcem 2013 roku na trójmiejskich torach zadebiutował pechowy skład EN57, zmodernizowany przez TS Opole. Kolejne jednostki dla PKP SKM ma wyremontować już bydgoska PESA. Proces ich odnowy przebiegnie teraz znacznie szybciej, pierwsze składy będą gotowe wiosną, wszystkie do końca roku. Kłopoty przewoźnika z modernizacją pociągów rozpoczęły się wraz z plajtą wybranego w przetargu wykonawcy, a więc wspomnianej firmy Tabor Szynowy Opole. Spółce tej udało się, i to z rocznym poślizgiem, zmodernizować jedną jednostkę, prace przy drugiej zostały przerwane, wykonawca nie miał pieniędzy chociażby na zakup podzespołów. Wyremontowany skład dosyć długo czekał też na dopuszczenie do ruchu, a co za tym idzie decyzję UTK. W związku z kłopotami wykonawcy PKP SKM postanowiła powtórzyć przetarg. Wygrała go bydgoska PESA, umowę na modernizację ezt-ów podpisano na Trako, we wrześniu 2013 roku.

Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)Zmodernizowany przez TS Opole skład EN57 (foto: PKP SKM)
Dzięki technicznej modernizacji i wymianie silników na asynchroniczne pojazd ma jeździć o 10 km szybciej niż dotychczas, a więc 120 km/h. Po modernizacji pociąg będzie mógł się też rozpędzić dwukrotnie szybciej niż obecnie i zużywać o 30 % mniej energii oraz generować mniejszy hałas. Liftingowi zostało poddane zarówno pudło składu, jak i jego wnętrze. W pociągu pojawiły się nowe okna, nowe siedzenia, nowe kabiny WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, dźwiękowy i wizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Łatwiejszy dostęp do jednostki zapewnią osobom z ograniczonymi możliwościami ruchowymi zapewniają też rampy.