Skład zmodernizowany przez TS Opole już jeździ
Z końcem 2013 roku na trójmiejskich torach zadebiutował pechowy skład EN57, zmodernizowany przez TS Opole. Kolejne jednostki dla PKP SKM ma wyremontować już bydgoska PESA. Proces ich odnowy przebiegnie teraz znacznie szybciej, pierwsze składy będą gotowe wiosną, wszystkie do końca roku. Kłopoty przewoźnika z modernizacją pociągów rozpoczęły się wraz z plajtą wybranego w przetargu wykonawcy, a więc wspomnianej firmy Tabor Szynowy Opole. Spółce tej udało się, i to z rocznym poślizgiem, zmodernizować jedną jednostkę, prace przy drugiej zostały przerwane, wykonawca nie miał pieniędzy chociażby na zakup podzespołów. Wyremontowany skład dosyć długo czekał też na dopuszczenie do ruchu, a co za tym idzie decyzję UTK. W związku z kłopotami wykonawcy PKP SKM postanowiła powtórzyć przetarg. Wygrała go bydgoska PESA, umowę na modernizację ezt-ów podpisano na Trako, we wrześniu 2013 roku.