Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens zaprezentował prototyp pociągu Rhine-Ruhr Express (RRX)

inforail
12.07.2017 10:18

Siemens zaprezentowałpierwszy prototyp pociągu Rhine-Ruhr Express (RRX). Testy wieloczłonowegoskładu elektrycznego rozpoczną się w Centrum Testowym i Homologacyjnym (PCW) wWegberg-Wildenrath.

Homologacja dla wszystkich 7 testowych pociągów zostanieprzeprowadzona w PCW po uprzednim gruntownym przetestowaniu pociągów orazjazdach próbnych na liniach komercyjnych w nadchodzących miesiącach. Planyzakładają, że pociągi trafią do eksploatacji w Nadrenii Północnej-Westfalii podkoniec 2018 roku.

W 2015 roku Siemens rozpoczął realizację kontraktu floty RRXna dostawę 82 wieloczłonowych pociągów elektrycznych oraz zapewnienie pracserwisowych na następne 32 lata. Zamówienie przekracza wartość 1,7 miliardaeuro. Siemens opracował nowy projekt oparty na sprawdzonej platformie Desiro.

Projekt pociągu łączy cechy segmentu premium z najnowszątechnologią. Każdy pociąg składa się z czterech wagonów, pierwszy, ostatni orazlokomotywa mają jeden pokład, podczas gdy środkowe dwa wagony są dwupiętrowe.Każdy wagon oferuje 400 miejsc siedzących. Malowanie jest ograniczone dobiałego, szarego, czarnego i pomarańczowego koloru. Wnętrza są przestronne, adzięki dużym oknom panuje w nich przyjemna atmosfera.

Dodatkowo, pociągi floty RRX posiadają Wi-Fi, gniazdasieciowe, składane stoliki oraz lampki do czytania w wagonach pierwszej klasy,jak również zaawansowany system informacyjny, energooszczędny zespół trakcyjnyoraz klimatyzację.

Pociągi oferują wysoki komfort oraz optymalne osiągi przezcały cykl życia. Nowoczesny system monitoringu zapewnia nieustanną wymianęinformacji między pociągami, a centrami serwisowymi. W ramach konserwacjizapobiegawczej potencjalne usterki mogą być eliminowane jeszcze przed ichwystąpieniem. Siemens gwarantuje ponad 99% dostępność pociągów w całym cyklużycia produktu.

Pociągi rozwijają maksymalną prędkość 160km/h i sąwyposażone w asystenta maszynisty wspomagającego hamowanie i przyspieszanieskładu. Dzięki takim rozwiązaniom pociągi będą w stanie zapewnić optymalnąobsługę pasażerską na trasach Nadrenii.