Siemens stawia na wodór
Firmy SiemensMobility i Siemens Energy podpisały porozumienie dot. wspólnego opracowania izaoferowania technologii dla pociągów wodorowych. Celem projektu jestpromowanie gospodarki wodorowej w Europie oraz wspieranie dekarbonizacji wsektorze kolejowym.
W ciągu najbliższych 20 lat tysiące pociągów z napędemspalinowym mają być sukcesywnie zastępowane pojazdami z alternatywnymi źródłamizasilania – np. wodorowym, czy akumulatorowym. Obecnie pojazdy z silnikiemdiesla są szeroko eksploatowane na niezelektryfikowanych trasach kolejowych,które np. w Niemczech stanowią ok. 50 % całej sieci kolejowej.
Siemens Energy i Siemens Mobility planują wspólneopracowanie znormalizowanego rozwiązania infrastruktury wodorowej do zasilaniapociągów napędzanych wodorem, a następnie rozszerzenie tego rozwiązania wprojektach pilotażowych i konkretnych projektach klientów.
Nasza współpraca zSiemens Energy toruje drogę do zrównoważonej i przyjaznej dla klimatumobilności. W ten sposób możemy wspierać naszych klientów w dłuższejperspektywie czasowej w zastępowaniu ich pociągów spalinowych, bezemisyjnympociągami napędzanymi wodorem. Wspólnie z firmą Siemens Energy możemy nawetzaoferować „wodór jako usługę” dla całego okresu eksploatacji pociągu– mówi Albrecht Neumann, dyrektor pionu taboru w Siemens Mobility.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dekarbonizacjasystemów energetycznych jest głównym celem Siemens Energy. Wspólnie z firmąSiemens Mobility chcemy rozwijać technologie wodorowe w pociągach – m.in.opracowując rozwiązania w zakresie elektrolizy i szybszego tankowania pociągównapędzanych wodorem – mówi Armin Schnettler, EVP New Energy Business wSiemens Energy.
Siemens Mobility pracuje już nad pociągiem wodorowym MireoPlus H, który ma pojawić się na torach w 2021 r.