Siemens modernizuje koleje w Kuala Lumpur

inforail
30.11.2010 09:17
W Klang Valley – Kuala Lumpur Metropolitan AreaPonad mieszka teraz i pracuje cztery miliony ludzi. 100.000 osób dojeżdża tu do pracy i jest zależna na co dzień od usług kolejowych. Niemal dwóch milionów mieszkańców Kuala Lumpur dotyczy problem korków i zatorów w godzinach szczytu –rano i wieczorem. Jak dla każdej metropolii światowej, także i dla Kuala Lumpur jest to poważny problem, który nasila się z każdym dniem. Dlatego lokalny operator transportu publicznego –KTMB –zareagował na rosnące zapotrzebowanie stworzenia niezawodnego systemu transportu zbiorowego, rozszerzając swoją regionalną sieć kolejową i modernizując miejscowe technologie kolejowe. Dwie istniejące linie podmiejskie, na trasie Sentul-Pel-Klang zostały przedłużone o cztery stacje i siedem kilometrów w tym roku. W przyszłym roku kolejne dwie stacje i prawie dziesięć kilometrów torów zostaną dodane do bieżącej trasy Seremban-Rawang. Obecnie cały system transportowy KTMB liczy dwie linie, o długości ponad 217 km i 51 stacji.
Pociąg w Kuala Lupur (źródło: Wikipedia)
Siemens Mobility dostarczy urządzenia zasilające i systemy kontroli trakcji pojazdów dla 38 sześciopociągowych zespołów trakcyjnych dla malezyjskiego operatora transportu publicznego Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) w Kuala Lumpur. Zamówienie, które realizować ma Siemens obejmuje m.in. transformatory, przetwornice zasilania silników trakcyjnych oraz systemy kontroli pojazdu. Kontrakt wart jest około 65 milionów euro. Urządzenia napędowe, zostały zaprojektowane tak, aby dostarczyć 3500 kilowat mocy na jednostkę i będą dostarczone w przyszłym roku.
Wraz z innymi elementami systemu, np. silnikami i systemem kontroli ruchu pojazdu, Siemens Mobility dostarczy systemy konwersji dla elektrycznych zespołów trakcyjnych Keretapi Tanah Melayu Berhad, korzystających z prądu o napięciu 25 kV. Nowoczesny system kontroli trakcji i kontroli ruchu pojazdów, zapewnia, że pociągi kursują w regularnych 30 lub 15 minutowych odstępach w najbardziej ruchliwych porach dnia.
System The Express Rail Link (ERL) w Kuala Lumpur został także zbudowany przez firmę Siemens. Dzięki niemu od 2002 roku pasażerowie mogą podróżować pomiędzy międzynarodowym lotniskiem w Kuala Lumpur i dworcem kolejowym w Kuala Lumpur, pokonując tę trasę w zaledwie 28 minut. W  tę 57 kilometrową linię obsługuje 12 pociągów, poruszających się z  prędkością do 160 kilometrów na godzinę.
Malajskie koleje Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTM) obsługują także połączenia między miastami zachodniego wybrzeża a Singapurem na południu oraz Tajlandią na północy. Pociągi z singapurskiego dworca kolejowego przy Keppel Road kursują do Kuala Lumpur codziennie. Bilety kosztują 34–68 dolarów singapurskich (21–43 USD). Podróż pociągiem ekspresowym trwa ok. 6 godz.