Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens: Jesteśmy gotowi dostarczyć lokomotywy dla PKP Intercity

inforail
24.09.2016 20:06

Jesteśmy gotowidostarczyć lokomotywy dla PKP Intercity ? powiedział nam Piotr Dybowski zSiemensa.

Producent jest jednym ze światowych liderów dostaw lokomotyw.Również w Polsce ma już sukcesy w tym segmencie rynku kolejowego. Przypomnijmy,że to właśnie Siemens wygrał ostatni przetarg na dostawy lokomotyw dla PKPCARGO. Wygrał nie mając właściwie żadnej konkurencji. Uwagę zwraca na to takżePiotr Dybowski, który stwierdza, że w przetargu tego przewoźnika tylko Siemenszłożył ofertę kompletną. Zainteresowanie przetargiem PKP CARGO wykazał równieżNewag, ostatecznie jednak to Siemens okazał się najlepszy.

Wracając jednak do PKP Intercity. Uczestniczyliśmy w dialogutechnicznym tego przewoźnika ? zaznacza Piotr Dybowski. Czy w tym przypadkuSiemensowi szykuje się większa konkurencja? Wszystko będzie zależało od tego,jakie elektrowozy będzie chciał pozyskać przewoźnik. Jeżeli wymagana będziehomologacja na kraje sąsiednie to wówczas nasi krajowi producenci mogą miećkłopot. Podobnie, jak to było w przypadku przetargu PKP CARGO. PESA czy Newagłatwo jednak nie odpuszczą.

Przewagą Siemensa może być też to, że jego lokomotywysprzedawane są, jak to określa Piotr Dybowski, z półki. To rzecz jasnaVectrony. Modułowa budowa lokomotyw umożliwia nam budowanie ich bez konkretnegozamówienia ? wyjaśnia przedstawiciel producenta. I tak na przykład wszystkiepowstają jako lokomotywy białe. Dopiero potem są przystosowywane do potrzebzamawiającego. W znacznej części są też podobne do siebie. Producent dogrywatylko szczegóły. To daje przewagę Siemensowi, który może zrealizować zamówieniew krótkim czasie. Dość powiedzieć, że zamówienie dla PKP CARGO Siemensrealizował ? przed czasem wymaganym umowami. Jesteśmy gotowi dostarczyć umowydla PKP Intercity ? podkreśla przedstawiciel producenta.

Czekamy zatem na przetarg. Przewoźnik zapowiedział, że chcekupić nowe elektrowozy. Czy będą to Vectrony? Przypomnijmy, że we flocie PKPIntercity są już Eurosprintery, w Polsce zwane Husarzami. Ostatni przetarg nadostawę nowych lokomotyw, co prawda spalinowych dla tego przewoźnika, wygrałajednak PESA. Zapowiada się zatem ciekawa rywalizacja.

PKP Intercity to nie jedyny obiekt zainteresowań Siemensa wPolsce. Piotr Dybowski zdradza, że przedstawiciele firmy wykonują swoisty tourw poszukiwaniu kolejnych klientów. Jakich? Tego Siemens nie zdradza. Możnajednak domyślać się, że chodzi o prywatnych przewoźników towarowych.Przypomnimy, że czerwone Vectrony ma w swojej flocie m.in. DB CARGO.