Siemens dostarcza systemy sterowania i zabezpieczenia dla linii kolejowej Hanover – Uelzen

inforail
04.07.2013 09:32

W ramach modernizacji linii kolejowej między Hanowerem i Uelzen na zlecenie firmy DB Netz AG Siemens dostarczy i zainstaluje elektroniczne systemy sterowania i bezpieczeństwa. Pierwsze z około 90 zamówionych sygnalizatorów kolejowych zostały już umieszczone wzdłuż trasy kolejowej. Podczas trwających dwa dni prac wykorzystano helikopter do transportowania oraz montowania słupów sygnalizacyjnych.
Przeprowadzanie prac konstrukcyjnych przy użyciu helikopterów nie wymaga zamknięcia remontowanych odcinków trasy. Co więcej, wszelkie działania modernizacyjne zostały zaplanowane w taki sposób, by nie kolidowały z przejazdami pociągów, a tym samym nie powodowały żadnych ograniczeń w ruchu kolejowym. Każdy z zainstalowanych słupów sygnalizacyjnych ma około 6 metrów wysokości, waży 750 kilogramów oraz wykorzystuje przyjazną środowisku technologię LED.
W październiku Siemens rozpocznie budowę nowego centrum sterowania (ESTW UZ) w Celle. Od sierpnia wzdłuż linii kolejowej instalowanych będzie kolejnych pięć systemów nastawnic kolejowych sterowanych w sposób zdalny. Do 2017 roku zastąpią one stopniowo wykorzystywane wcześniej systemy przekaźnikowe. Pierwsze odbiory i uruchomienia są planowane na lato 2014 roku. W przyszłości systemy nastawnic komputerowych wraz z systemami liczników osi będą sterowały w sposób całkowicie elektroniczny rozjazdami oraz sygnalizatorami. A ponadto będą monitorowały i kontrolowały wszystkie zezwolenia na jazdę pociągów w obszarze sterowania. Nowe systemy sterowania będą zarządzane z obszarowegocentrum sterowania w Hanowerze.