Ściana czołowa Voith Galea
inforail
24.10.2012 19:08
Ściana czołowa Voith Galea
Nowa koncepcja bezpiecznej konstrukcji ściany czołowej –Voith Galea –została zaprezentowana na InnoTrans 2012.
Dostępna w różnych wariantach Galea łączy elastyczność w dopasowaniu do konkretnej zabudowy z niską masą. Konstrukcja spełnia wszystkie standardy bezpieczeństwa, wymogi dotyczące ochrony przeciwpożarowej, izolacji akustycznej i termicznej oraz ochrony zderzeniowej. Ponieważ czoła pojazdów są podczas wypadków poddawane ogromnym obciążeniom, zastosowano specjalne struktury i elementy absorbujące energię.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ściana czołowa Galea może być łatwo dostosowana do geometrii pojazdu. Galea zbudowana jest w większości z kompozytu – tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami (GFK), zachowującego dobrą wytrzymałość przy niskiej masie. Redukcja masy pociąga ze sobą zmniejszenie nacisku na osie i wydłużenie okresu eksploatacji szyn i elementów biegowych pojazdu. Kompozyt GFK pozwala również na uzyskanie skomplikowanych kształtów i dowolnej powierzchni. W rezultacie, zarys nadwozia może być dogodny z punktu widzenia aerodynamiki i kosztu wykonania. Prywatni i regionalni przewoźnicy mogą zastosować własny design ściany przedniej, aby wyróżnić swoje pojazdy szynowe pośród konkurencji.
Podstawowym elementem konstrukcji są A-kształtne wsporniki z GFK, rozstawione w narożach. Do wsporników z przodu zamocowane są absorbery energii –aluminiowe struktury wzorowane na budowie plastra miodu. Podczas zderzenia ulegają one zmiażdżeniu, ochraniając konstrukcję nadwozia przed naprężeniami. Pomiędzy wspornikami przykręcona jest niska ścianka z GFK. Istotny element konstrukcji stanowi też płyta podłogowa wraz z tubami odkształtnymi, do których przykręcane są zderzaki i sprzęg. Najbardziej wysuniętym dolnym elementem przodu jest odgarniacz. Ponad nim znajduje się skorupowa osłona sprzęgu i czoła o funkcji estetycznej. Czołowe i boczne szyby wykonane są z laminowanego, bezpiecznego szkła.
Komponenty służące do absorpcji energii mogą być zamontowane również w istniejących pojazdach szynowych podczas modernizacji. Są to: A-kształtne wsporniki wykonane z włókna szklanego, sprzęgi z tubami odkształtnymi i tłumiki energii zderzenia.
Ściany czołowe Galea są dostosowane do użytkowania w pociągach o prędkości maksymalnej do 200 km/h.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024