SBB odbierają pierwsze Pendolino z wychylnym pudłem

inforail
05.06.2014 12:30

Pierwszy z łącznie ośmiu składów Alstom Pendolino ETR 610, pociągów zamówionych przez operatora szwajcarskiego SBB w lipcu 2012 roku, opuścił fabrykę w Savigliano i zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem, został dostarczony do odbiorcy. Pociąg, który już otrzymał homologację typu dla sieci kolejowej w Szwajcarii, musi przejść jeszcze ostatnie testy dynamiczne. Dwa kolejne składy Alstom planuje przekazać SBB do końca 2014 roku.
Szwajcarski przewoźnik zamierza wprowadzić je do ruchu na linii EuroCity Gotthard do Mediolanu z końcem 2014 roku. Nowe pociągi będą uzupełniać pierwszą serię Pendolino ETR 610, które obecnie pozostają w służbie na linii Simplon. Druga seria pociągów jest wyposażona w technologię wychylnego pudła, opracowaną przez Alstom, która umożliwi osiągnięcie wyższych niż konwencjonalne szybkości. Prędkość maksymalna szwajcarskich składów to 250 km/h. Pendolino ETR 610 jest zbudowane w 95% z materiałów nadających się do recyklingu. Siedmioczłonowa jednostka może pomieścić do 430 pasażerów, którzy podróżować będą w wygodnych fotelach. Wysoki standard tych pociągów to także szerokie korytarze i przejścia, zapewniające optymalną dostępność i komfort dla pasażerów. Siedzenia są wyposażone w indywidualne lampki do czytania, gniazda elektryczne i możliwość rozłożenia do pozycji półleżącej. Pendolino mają także duże, panoramiczne okna, które umożliwiają pasażerom korzystanie z naturalnego światła. System monitoringu zapewnia maksymalne bezpieczeństwo.

Pendolino dla SBB (foto: Alstom)
Pendolino ETR 610 dla SBB wykorzystują systemy TSI i Atlas – system sygnalizacji Alstom (ERTMS) – wymagane do pracy w Szwajcarii, Włoszech i Niemczech. Pociągi zostały wyprodukowane na fabryce Alstomu w Savigliano we Włoszech, gdzie pociągi Pendolino są produkowane od ponad 30 lat. Także tam powstają jednostki dla PKP Intercity.