SA137-004 dla województwa Opolskiego
inforail
17.05.2011 12:27
SA137-004 dla województwa Opolskiego
10 maja spółka Przewozy Regionalne otrzymała w użytkowanie autobus szynowy SA 137-004, zakupiony przez województwo Opolskie od firmy NEWAG S.A. Nowy Sącz. Dwa dni wcześniej w siedzibie firmy pociąg został odebrany przez przedstawicieli samorządu województwa –m.in. przez wicemarszałka Tomasza Kostusia.
Szynobus to drugi i zarazem ostatni pojazd z napędem spalinowym serii SA 137 zamówiony przez Województwo Opolskie od firmy Newag S.A. Będzie woził pasażerów na trasach Nysa – Opole, Kędzierzyn-Koźle – Nysa i Opole –Kluczbork. Pojazd charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, posiada estetyczne i funkcjonalne wnętrze. Klimatyzowany przedział pasażerski ma 130 miejsc siedzących, zainstalowane rampy wjazdowe dla osób niepełnosprawnych na wózkach, miejsca na rowery oraz wózki, wygodne fotele oraz WC przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wyposażone m.in. w przewijak dla niemowląt. Dodatkowo zainstalowane zostały monitory, na których przekazywane są podróżnym informacje dotyczące trasy pociągu. Istnieje także możliwość emisji krótkich filmów reklamowych. Województwo Opolskie posiada obecnie łącznie 11 autobusów szynowych z napędem spalinowym, które na podstawie umów użyczenia eksploatuje Opolski Zakład Przewozów Regionalnych. Szynobusy, zdaniem samorządowców, znacznie poprawiły komfort podróży oraz wpłynęły na spadek kosztów realizacji oferty przewozowej. Inwestycja ta kończy całość realizowanego przez Województwo Opolskie od 2004 roku projektu zakupu pojazdów szynowych do obsługi wszystkich niezelektryfikowanych linii kolejowych w regionie, na który łącznie wydano kwotę 80 mln zł. Na sfinansowanie projektu Województwo wykorzystało środki finansowe pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013, Funduszu Kolejowego, rezerwy celowej budżetu państwa oraz z własnego budżetu.
Dane techniczne pojazdów SA137
Producent
|
Newag
|
Liczba członów:
|
2
|
Szerokość toru:
|
1435 mm
|
Moc silników:
|
2×390 kW
|
Przyspieszenie rozruchu od 0 –40km/h:
|
0,45 m/s2
|
Max. Prędkość:
|
120 km/h
|
Skład spalin:
|
Poziom Euro IIIA wg UE 26/2004
|
Szerokość drzwi:
|
1300 mm
|
Wysokość podłogi w drzwiach:
|
600 mm
|
Liczba drzwi na stronę pojazdu:
|
2
|
Liczba drzwi na stronę pojazdu:
|
2
|
Ilość miejsc ogółem:
|
284
|
Ilość miejsc siedzących:
|
140
|
Ilość miejsc stojących:
|
144
|
Miejsca dla osób niepełnosprawnych:
|
Tak
|
Długość całkowita:
|
41800 mm
|
Wysokość pojazdu:
|
3900 mm
|
Szerokość pojazdu:
|
2850 mm
|
Współczynnik gotowości technicznej:
|
0,95
|
Współczynnik niezawodności:
|
0,96
|
Trakcja ukrotniona:
|
Tak
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024