SA135-019 już wozi pasażerów
inforail
12.12.2013 12:54
SA135-019 już wozi pasażerów
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail we wtorek na dworcu Łódź Kaliska został zaprezentowany nowy szynobus Przewozów Regionalnych, który będzie jeździł na trasie Koluszki – Tomaszów – Opoczno. Jest to pierwszy z dwóch takich szynobusów, które będą jeździć na częściowo niezelektryfikowanej linii województwa łódzkiego. Dzień później szynobus wyjechał w swój pierwszy kurs z pasażerami. Z Opoczna do Koluszek wyjechał o 5:19.
Autobus szynowy typu 214M (SA 135) został wyprodukowany przez firmę PESA z Bydgoszczy. Jest to jednoczłonowy pojazd o napędzie spalinowym. Może jechać z prędkością do 120 km/h. Został przystosowany do optrzeb osób niepełnosprawnych, jest przyjazny dla środowiska. Wyposażono go w toaletę próżniową działającą w systemie zamkniętym, do ogrzewania przedziałów pasażerskich wykorzystywana jest energia cieplna z systemu chłodzenia silnika spalinowego. Dodatkowo system uzupełniony jest o układ ogrzewania zamkniętego z rozmieszczonymi grzejnikami wzdłuż ścian bocznych przedziału. Szynobus wyposażony jest w drzwi otwierane za pomocą przycisków. Ma wygodne fotele, monitory, przestronne wnętrza. Imponująco wyposażona jest również kabina maszynisty. – To jakby się przesiąść z malucha do mercedesa – zachwala Ryszard Dąbrowski, który podczas prezentacji poprowadził pojazd.
W SA135 jest 56 miejsc siedzących i 64 stojące. W części niskopodłogowej znajdują się wieszaki na rowery. Autobus szynowy zamówiły Przewozy Regionalne. Zastąpi on wysłużony i awaryjny szynobus SN 81, który dotychczas obsługiwał linię Tomaszów Maz. – Opoczno. Drugi skład zostanie dostarczony jeszcze w tym roku.
W SA135 jest 56 miejsc siedzących i 64 stojące. W części niskopodłogowej znajdują się wieszaki na rowery. Autobus szynowy zamówiły Przewozy Regionalne. Zastąpi on wysłużony i awaryjny szynobus SN 81, który dotychczas obsługiwał linię Tomaszów Maz. – Opoczno. Drugi skład zostanie dostarczony jeszcze w tym roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024