Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SA108-010 po P5 w PTS przekazany Urzędowi Marszałkowskiemu

inforail
09.07.2021 07:45
Dnia 6 lipca 2021 roku Spółka Public Transport Service przekazała Urzędowi Marszałkowskiemu pojazd SA108-010 po wykonanej naprawie głównej (P5).

Przekazanie pojazdu odbyło się w bazie Kolei Wielkopolskich, które od 7 lipca wprowadziły pojazd do eksploatacji. Warto przypomnieć, że umowa na wykonanie ww. naprawy została zawarta 25 czerwca 2020 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Wartość umowy to 5.411.815,50 zł brutto.

Prace przed czasem

Termin realizacji umowy został ustalony na 380 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy Spółka Public Transport Service mimo panującej w trakcie realizacji umowy pandemii ukończyła i przekazała pojazd do eksploatacji przed czasem.

Pojazd SA108-010 został w pierwszej kolejności całkowicie rozebrany do  konstrukcji, która została poddana naprawie głównej.

Jak informuje PTS zakres naprawy był tak głęboki, iż pojazd zyskał całkowicie nowe poszycie. Wszystkie kluczowe podzespoły pojazdu, w szczególności powerpack, wózki, zestawy kołowe, przekładnie, układ hamulcowy zostały zdemontowane i następnie wysłane do naprawy do poszczególnych naszych partnerów handlowych.

Pojazd zyskał szereg unowocześnień takich jak: system monitoringu, system informacji pasażerskiej, oświetlenia wewnętrznego oraz sufitów. Ponadto pojazd został wyposażony w nowe fotele pasażerskie, które z pewnością poprawią komfort podróżnych. W trosce o środowisko pracy maszynistów Spółka Public Transport Service zastosowała specjalną, wygłuszającą wykładzinę w kabinie maszynisty oraz zamontowała rolety okienne.

Wyzwanie dla PTS

Projekt realizacji naprawy głównej P5 był dużym wyzwaniem dla Spółki. Mieliśmy już co prawda doświadczenia w naprawach P4, P3 zarówno pojazdów spalinowych jak i elektrycznych ale skala prowadzenia naprawy głównej oraz unowocześnień na pojeździe SA108-010 wymagała szczególnego reżimu w obszarach technicznych oraz logistycznych. W tym obszarze bardzo pomogły nam systemy jakościowe, które wdrożyliśmy w firmie tj. ISO TS (IRIS). Cieszy nas, że pojazd oddajemy do dyspozycji pasażerów mimo, że w trakcie realizacji umowy musieliśmy mierzyć się bezpośrednio z konsekwencjami choroby Covid-19. Realizacja tego projektu dała nam nowe doświadczenia dzięki którym w przyszłych, podobnych projektach będziemy mogli jeszcze bardziej efektywnie wykorzystywać nasz potencjał – powiedział Jacek Tomasik, Dyrektor Marketingu Spółki Public Transport Service. 

Przypomnijmy, że obecnie Spółka Public Transport Service realizuje umowę wykonania naprawy rewizyjnej pojazdu elektrycznego ED78-010 (Impuls) oraz kolejnego pojazdu serii SA108-008, ponadto Spółka wykonuje przeglądy trzeciego poziomu utrzymania oraz naprawy awaryjne i powypadkowe zarówno pojazdów elektrycznych jak i spalinowych.