SA108-010 po P5 w PTS przekazany Urzędowi Marszałkowskiemu
Dnia 6 lipca 2021 roku Spółka Public Transport Service przekazała Urzędowi Marszałkowskiemu pojazd SA108-010 po wykonanej naprawie głównej (P5).
Przekazanie pojazdu odbyło się w bazie Kolei Wielkopolskich, które od 7 lipca wprowadziły pojazd do eksploatacji. Warto przypomnieć, że umowa na wykonanie ww. naprawy została zawarta 25 czerwca 2020 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Wartość umowy to 5.411.815,50 zł brutto.
Prace przed czasem
Termin realizacji umowy został ustalony na 380 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy Spółka Public Transport Service mimo panującej w trakcie realizacji umowy pandemii ukończyła i przekazała pojazd do eksploatacji przed czasem.
Pojazd SA108-010 został w pierwszej kolejności całkowicie rozebrany do konstrukcji, która została poddana naprawie głównej.
Jak informuje PTS zakres naprawy był tak głęboki, iż pojazd zyskał całkowicie nowe poszycie. Wszystkie kluczowe podzespoły pojazdu, w szczególności powerpack, wózki, zestawy kołowe, przekładnie, układ hamulcowy zostały zdemontowane i następnie wysłane do naprawy do poszczególnych naszych partnerów handlowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazd zyskał szereg unowocześnień takich jak: system monitoringu, system informacji pasażerskiej, oświetlenia wewnętrznego oraz sufitów. Ponadto pojazd został wyposażony w nowe fotele pasażerskie, które z pewnością poprawią komfort podróżnych. W trosce o środowisko pracy maszynistów Spółka Public Transport Service zastosowała specjalną, wygłuszającą wykładzinę w kabinie maszynisty oraz zamontowała rolety okienne.
Wyzwanie dla PTS
Projekt realizacji naprawy głównej P5 był dużym wyzwaniem dla Spółki. Mieliśmy już co prawda doświadczenia w naprawach P4, P3 zarówno pojazdów spalinowych jak i elektrycznych ale skala prowadzenia naprawy głównej oraz unowocześnień na pojeździe SA108-010 wymagała szczególnego reżimu w obszarach technicznych oraz logistycznych. W tym obszarze bardzo pomogły nam systemy jakościowe, które wdrożyliśmy w firmie tj. ISO TS (IRIS). Cieszy nas, że pojazd oddajemy do dyspozycji pasażerów mimo, że w trakcie realizacji umowy musieliśmy mierzyć się bezpośrednio z konsekwencjami choroby Covid-19. Realizacja tego projektu dała nam nowe doświadczenia dzięki którym w przyszłych, podobnych projektach będziemy mogli jeszcze bardziej efektywnie wykorzystywać nasz potencjał – powiedział Jacek Tomasik, Dyrektor Marketingu Spółki Public Transport Service.
Przypomnijmy, że obecnie Spółka Public Transport Service realizuje umowę wykonania naprawy rewizyjnej pojazdu elektrycznego ED78-010 (Impuls) oraz kolejnego pojazdu serii SA108-008, ponadto Spółka wykonuje przeglądy trzeciego poziomu utrzymania oraz naprawy awaryjne i powypadkowe zarówno pojazdów elektrycznych jak i spalinowych.