Rzecznik praw pasażera ma przyciągnąć pasażerów do Kolei Śląskich
Rzecznik PrawPasażera Kolei Śląskich ma od października br. działać w strukturach tegosamorządowego przewoźnika – zapowiedział w PAP prezes spółki AleksanderDrzewiecki. Ma on dbać o interesy pasażerów, słuchać ich głosów i poszukiwaćdla nich ułatwień.
„To będzie rzecznik, który będzie dbał o naszych pasażeróworaz doszukiwał się udogodnień, jakie powinny być wprowadzone, czyli będziewsłuchiwał się w głos pasażerów” – powiedział szef Kolei Śląskich.
„To innowacyjna w skali kraju funkcja – żaden z przewoźnikówjeszcze jej nie ma. Zobaczymy, jak to się sprawdzi, ale wydaje się, że bardzodobrze powinno to być odebrane przez naszych pasażerów” – ocenił Drzewiecki.
Rzecznik praw pasażera to jedna z inicjatyw KŚ, mającychsłużyć przyciąganiu podróżnych – m.in. wobec zmniejszenia przewozów wskutekpandemii koronawirusa. Inne niedawne inicjatywy były związane m.in. z nowymiofertami taryfowymi czy ułatwieniem możliwości uiszczania opłat za przejazdy.
Od 15 sierpnia br. pasażerowie KŚ mogą kupować nowe biletyokresowe. To m.in. bilet miesięczny sieciowy za 360 zł, miesięczny sieciowypozaszczytowy za 190 zł, miesięczny sieciowy na okaziciela za 500 zł imiesięczny sieciowy na okaziciela pozaszczytowy za 360 zł (tzw. godzinypozaszczytowe to: 9-14, 18-5 w dni robocze oraz w całości soboty i niedziele).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na początku września przewoźnik potwierdził natomiastmożliwość dokonywania w jego pociągach płatności kartami płatniczymi lub zapomocą kodów BLIK – po wyposażeniu drużyn konduktorskich w blisko 300 mobilnychurządzeń.
Obsługę kolejowych przewozów pasażerskich w woj. śląskimKoleje Śląskie prowadzą od grudnia 2012 r. W 2019 r. operator przewiózł ponad20 mln osób, przejeżdżając ponad 7,4 mln km. Na ten rok założono pierwotniewykonanie pracy przewozowej na poziomie 8,2 mln km. Roczny budżet KŚ przekracza200 mln zł; tabor przewoźnika to ponad 60 pojazdów.(PAP)