Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rząd zmienił program wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2013 r.

inforail
02.10.2013 11:28

267,9 mln zł na budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK przeznaczył rząd, zmieniając Program rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2013 r. – podało Centrum Informacyjne Rządu.
’Na podstawie zmienionego programu 1 mld 321,29 mln zł z Funduszu Kolejowego podzielono w następujący sposób: 267 mln 889 tys. 240 zł –przygotowanie oraz budowa i przebudowa linii kolejowych przez PKP PLK SA;12 mln zł –przygotowanie oraz budowa i przebudowa linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.;339 mln 839 tys. 170 zł –zadania dotyczące remontów i utrzymania linii kolejowych realizowane przez PKP PLK SA;136 mln 561 tys. 9,92 zł –finansowanie lub współfinansowanie przez samorządy województw zakupu, modernizacji i napraw pojazdów kolejowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich, wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych;500 mln zł –sfinansowanie nabycia od PKP SA przez Skarb Państwa akcji PKP PLK SA;65 mln zł –wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową’ – napisano w komunikacie CIR dotyczącym uchwały rządu. Dodano, że głównym źródłem zasilania Funduszu Kolejowego są środki pochodzące z 20 proc. wpływów z opłaty paliwowej pobieranej od wprowadzanych na rynek krajowych paliw silnikowych i gazu.
’Podstawowym zadaniem Funduszu jest gromadzenie środków finansowych na przygotowanie i realizację budowy oraz przebudowy linii kolejowych, a także na ich remonty i utrzymanie, likwidację zbędnych linii kolejowych’ – wskazano. CIR poinformował też, że w Funduszu będą także środki na wydatki bieżące PKP PLK SA, związane z działalnością polegającą na zarządzaniu infrastrukturą kolejową.
Uchwała wchodzi życie z dniem podjęcia.