Rynek z perspektywy Newagu, będzie oferta w przetargu PKP IC?

inforail
20.11.2018 07:41

Newag przedstawiłinformację nt. spodziewanych zamówień taborowych z rynku polskiego.

I tak w ciągu najbliższych miesięcy producent przewiduje następującedziałania:

1. W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnychpostępowania przetargowe, które obecnie są w trakcie to: dostawa pięciu (zopcją na kolejne 10) elektrycznych zespołów trakcyjnych dla KoleiDolnośląskich, dostawa 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity,dostawa 4 czteroczłonowych pojazdów dla woj. małopolskiego oraz dostawa 8trójczłonowych pojazdów dla woj. podkarpackiego.

Planowane jest także zgłoszenie do ogłoszonego przezNarodowe Centrum Badań i Rozwoju dialogu technicznego poprzedzającego ogłoszeniepostępowania w sprawie wyboru wykonawców na opracowanie i dostawękonfigurowalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych

2. W segmencie spalinowych zespołów, aktualnie trwającepostępowania przetargowe to: dostawa 2 pojazdów dwuczłonowych dla woj.podkarpackiego oraz 6 pojazdów trójczłonowych dla Kolei Dolnośląskich.

3. W segmencie wagonów osobowych spodziewane jest ogłoszeniepostępowania przetargowego na modernizację prawie 200 wagonów osobowych różnychtypów dla PKP Intercity. Zgodnie z ogłoszoną przez przewoźnika strategiątaborową przewiduje się także przetargi na dostawę ok. 145 nowych wagonówosobowych w ciągu kilku najbliższych lat.

4. W segmencie lokomotyw spalinowych NEWAG spodziewa siępozyskać kilka zamówień na modernizację kilku lokomotyw spalinowych SM42, SM48od przewoźników prywatnych.

5. W segmencie lokomotyw elektrycznych kontynuowane będąrozmowy z przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw zarównosześcioosiowych (Dragon 2) jak i czteroosiowych (Griffin), ze szczególnymuwzględnieniem firm, które uzyskały dofinansowanie w konkursie CUPT związanym ztransportem intermodalnym.

W każdym z segmentów Spółka będzie analizować wszystkieogłoszone postępowania i będzie selektywnie do nich przystępować kierując sięoczekiwaną możliwą marżą i wielkością wymaganych zasobów do zaangażowania.

Spółka podała także, że ceny strategicznych materiałów ikomponentów nie będą miały istotnego wpływu na wyniki Grupy w roku 2018, gdyżwszystkie realizowane obecnie kontrakty mają zagwarantowane dostawy w oparciu ozawarte umowy w cenach stałych. Nie mniej jednak daje się zaobserwować wzrostcen tzw. części metalowych, co spowodowane jest wzrostem cen stali. Zawirowaniahandlowe na linii USA – Unia Europejska i USA – Chiny mogą wpłynąć na nowozawierane kontrakty dostaw przy czym w związku z dynamiczną polityką USA, niejest możliwe przewidzenie realnych skutków.

Najważniejszewydarzenia III kwartału

12 lipca 2018 roku Newag zaprezentował w Żmigrodzie, wnależącym do Instytutu Kolejnictwa Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego,nową wersję lokomotywy elektrycznej Dragon 2. Zaprezentowany pojazd to pierwszaw Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z TechnicznymiSpecyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2.Została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Wlokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC),zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomuhałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masyurządzeń o 60%.

7 września 2018 roku nastąpiło uroczyste przekazanieostatniego elektrycznego zespołu trakcyjnego IMPULS wyprodukowanego dla województwazachodniopomorskiego w ramach umowy z września 2016 roku. Urząd Marszałkowskidysponuje obecnie flotą 40 pojazdów Impuls (22 pojazdy typu 31WE-czteroczłonoweoraz 18 typu 36WEtrzyczłonowe), co sprawia że region ten posiada najwięcejnowoczesnych pojazdów Impuls ze wszystkich województw w Polsce. Łączna wartość dostarczonychpojazdów przekracza kwotę pół miliarda netto. Pierwsze trzy pojazdy w ramachzamówienia zostały dostarczone w maju 2017 roku, a realizacja kontraktu zakończyłasię w sierpniu 2018 roku, dostawą ostatniego 27-go pojazdu. Jest to rekordowyczas dostawy, skrócony o ponad dwa lata przed terminem umownym.