Rynek pasażerskich pojazdów kolejowych w I kwartale 2016 roku

inforail
27.04.2016 08:24

Zaledwie dwadostarczone składy ? to bilans I kwartału 2016 roku na krajowym rynku pasażerskichpojazdów kolejowych. Po dobrym roku 2015 szykują się zatem chude miesiące.

Wspomniane dwa pojazdy to Impulsy dostarczone przez Newagdla PKP SKM. Pomorski przewoźnik odebrał jednostki oznaczone numerami 31WE-027i 31WE-028.

Perspektywy nie są dobre. W roku 2016 będziemy mieli do czynieniaz dostawami pojedynczych jednostek, zakontraktowanych jeszcze w roku ubiegłym.Jedyne duże zamówienie to 12 Impulsów, jakie Newag ma dostarczyć MałopolskiemuUrzędowi Marszałkowskiemu. Pojazdy docelowo trafią do Kolei Małopolskich.

W związku z niewielkimi dostawami pojazdów w omawianymokresie tabelarycznie przedstawiamy jedynie planowane dostawy pasażerskichpojazdów kolejowych.

Zamawiający

Producent

Zamówione jednostki

Liczba jednostek

Lata dostaw

Kujawsko-Pomorskie

PESA

ezt (4)

1

2016

Opolskie

Newag

ezt (3)

5+opcja 2

2016-2018

Małopolskie

Newag

ezt (4,5)

8 (4), 4 (5) +opcja 4

2016

Świętokrzyskie

PESA

ezt (3)

1

2016

Zachodniopomorskie

w toku

ezt (3,4)

12 (3), 5 (4) +opcja 10

2016-2019

ŁKA

w toku

ezt (3)

14

2017-2018

Koleje Śląskie

w toku

ezt (2,3,4)

1 (2), 2 (3), 10 (4) +opcja 7

2017-2018

PKP Intercity

planowany

lokomotywy

b.d.

b.d.

Koleje Mazowieckie

planowany

ezt (5)

55

2018-2022

Koleje Mazowieckie

planowany

ezt (2)

10

2017-2018