Rynek pasażerskich pojazdów kolejowych w I kwartale 2016 roku
Zaledwie dwadostarczone składy ? to bilans I kwartału 2016 roku na krajowym rynku pasażerskichpojazdów kolejowych. Po dobrym roku 2015 szykują się zatem chude miesiące.
Wspomniane dwa pojazdy to Impulsy dostarczone przez Newagdla PKP SKM. Pomorski przewoźnik odebrał jednostki oznaczone numerami 31WE-027i 31WE-028.
Perspektywy nie są dobre. W roku 2016 będziemy mieli do czynieniaz dostawami pojedynczych jednostek, zakontraktowanych jeszcze w roku ubiegłym.Jedyne duże zamówienie to 12 Impulsów, jakie Newag ma dostarczyć MałopolskiemuUrzędowi Marszałkowskiemu. Pojazdy docelowo trafią do Kolei Małopolskich.
W związku z niewielkimi dostawami pojazdów w omawianymokresie tabelarycznie przedstawiamy jedynie planowane dostawy pasażerskichpojazdów kolejowych.
Zamawiający |
Producent |
Zamówione jednostki |
Liczba jednostek |
Lata dostaw |
Kujawsko-Pomorskie |
PESA |
ezt (4) |
1 |
2016 |
Opolskie |
Newag |
ezt (3) |
5+opcja 2 |
2016-2018 |
Małopolskie |
Newag |
ezt (4,5) |
8 (4), 4 (5) +opcja 4 |
2016 |
Świętokrzyskie |
PESA |
ezt (3) |
1 |
2016 |
Zachodniopomorskie |
w toku |
ezt (3,4) |
12 (3), 5 (4) +opcja 10 |
2016-2019 |
ŁKA |
w toku |
ezt (3) |
14 |
2017-2018 |
Koleje Śląskie |
w toku |
ezt (2,3,4) |
1 (2), 2 (3), 10 (4) +opcja 7 |
2017-2018 |
PKP Intercity |
planowany |
lokomotywy |
b.d. |
b.d. |
Koleje Mazowieckie |
planowany |
ezt (5) |
55 |
2018-2022 |
Koleje Mazowieckie |
planowany |
ezt (2) |
10 |
2017-2018 |
„