TransInfo Archiwum|Inforail|Wydarzenia|Rynasiewicz: Musimy wspierać eksport i polskie przedsiębiorstwa
Rynasiewicz: Musimy wspierać eksport i polskie przedsiębiorstwa
inforail
06.03.2013 09:32
Rynasiewicz: Musimy wspierać eksport i polskie przedsiębiorstwa
Musimy wspierać eksport i polskie przedsiębiorstwa –powiedział nam Zbigniew Rynasiewicz, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Jej członkowie, w towarzystwie posłów z kujawsko-pomorskiego, spotkali się na wyjazdowym posiedzeniu, podczas którego odbyli wizytę m.in. w PESIE. Po wizycie w halach produkcyjnych nie kryli podziwu dla bydgoskiego producenta. Zobaczyli tam produkcję konstrukcji stalowych oraz montaż tramwajów, ezt-ów i szt-ów. Aktualnie na hali montażowej powstają wagony dla Tramwajów Warszawskich i Tramwajów Szczecińskich, a także Elfy dla Wielkopolski i Linki dla Ceskich Drah oraz Oberpfalzbahn. Patrząc na ten ostatni pojazd posłowie zastanawiali się m.in. nad procedurami, przez które producent musi przebrnąć, aby wejść na rynek niemiecki. Chodzi, najogólniej rzecz ujmując o ochronę własnego rynku. Posłowie rozważali czy podobne regulacje nie powinny zostać wprowadzone również w Polsce, po to, aby chronić polskie podmioty. Mamy takie możliwości, także dzięki prawodawstwu unijnemu, powinniśmy z nich korzystać –mówił przewodniczący Rynasiewicz.
Posłowie zwrócili również uwagę na problemy taborowe polskich przewoźników. I trudno się dziwić, patrząc na składy, jakie w PESIE powstają dla Czechów i Niemców. W Polsce, jak na razie, tylko jeden Link, kursuje w województwie Zachodniopomorskim. Ale jest on własnością samorządu, problemem jest brak zakupów w Przewozach Regionalnych. Perspektywy są dobre, pieniądze na zakup taboru będą, ale tak naprawdę nie wiemy jak dziś wygląda sytuacja Przewozów Regionalnych –mówił Rynasiewicz. Przewodniczący komisji dodał również, że w najbliższym czasie środki na kolej, w tym również na zakup taboru mają zostać zwiększone. Tylko czy pójdą za tym kolejne zamówienia? Z tego faktu doskonale zdaje sobie sprawę również producent. Nie wiadomo, co będzie za 2 lata –mówi Robert Świechowicz, dyrektor finansowy w PESIE. Być może nastąpi załamanie, dlatego musimy szukać kontraktów zagranicznych –dodaje. Większość z posłów gościła w PESIE pierwszy raz. Stąd też nie powinno dziwić ich zadowolenie z faktu, że w Polsce istnieją zakłady produkujące nowoczesne pojazdy w halach na europejskim poziomie. Czekamy teraz na efekty owej wizyty, która być może zaowocują zmianami w polskim prawodawstwie, ułatwiającymi polskim producentom funkcjonowanie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024