Rybnik: Szynobus premierowy
inforail
03.03.2006 11:41
Rybnik: Szynobus premierowy
Jastrzębska Spółka Kolejowa oraz Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem chcą uruchomić szynobusowe połączenia między gminami naszego regionu. 21 lutego torami pomiędzy Pawłowicami a Rybnikiem przejechał pierwszy szynobus.
Niebawem szynobusy będą regularnie kursowały pomiędzy Bytomiem a Gliwicami. Właścicielem tej linii jest firma PCC Rail Szczakowa. JSK i PTiGK w porozumieniu z samorządami chciałyby utworzyć podobną sieć łączącą Pawłowice z Rybnikiem. Powodem są ogromne problemy z komunikacją samochodową. Wjazd do centrum Rybnika w godzinach szczytu wiąże się z koniecznością stania w korkach. – Z drugiej strony mamy tory, które są wykorzystywane w znikomym stopniu. Chcemy, by służyły nie tylko do transportu węgla i kamienia, ale także ludzi – mówi Bronisław Borski, prezes JSK. PTKiGK ma koncesję na transport osobowy, a JSK wszystkie zezwolenia dotyczące organizacji ruchu kolejowego. Jednak inicjatywę obu firm należy traktować jako ofertę złożoną władzom miast i gmin. To głównie od nich zależy bowiem, czy uruchomienie stałych kursów szynobusów będzie możliwe. W premierowym przejeździe wzięli udział posłowie i samorządowcy z regionu. Marian Janecki, prezydent Jastrzębia, stwierdził, że trudno obecnie mówić o konkretach. Nie są bowiem znane koszty, jakie musiałyby ponieść gminy, by przedsięwzięcie doszło do skutku. – Musielibyśmy też poznać możliwości uruchomienia połączeń z poszczególnymi dzielnicami miasta oraz zainteresowanie mieszkańców – dodaje prezydent Janecki. Pozytywnie o wznowieniu osobowych połączeń kolejowych wypowiadał się Marian Bęben, wicewójt Pawłowic. Na razie jednak nie chciał zadeklarować, że gmina będzie partycypowała w kosztach ich utrzymania. Autorzy pomysłu liczą, że niebawem uda się uruchomić regularne połączenia szynobusami. Zamierzają rozbudować ich sieć pomiędzy Pawłowicami, Jastrzębiem, Wodzisławiem, Rybnikiem a Żorami. W tym celu chcą wydzierżawić torowiska od PKP Na torach przemysłowych planują wybudować przystanki, stosownie do potrzeb.
Niebawem szynobusy będą regularnie kursowały pomiędzy Bytomiem a Gliwicami. Właścicielem tej linii jest firma PCC Rail Szczakowa. JSK i PTiGK w porozumieniu z samorządami chciałyby utworzyć podobną sieć łączącą Pawłowice z Rybnikiem. Powodem są ogromne problemy z komunikacją samochodową. Wjazd do centrum Rybnika w godzinach szczytu wiąże się z koniecznością stania w korkach. – Z drugiej strony mamy tory, które są wykorzystywane w znikomym stopniu. Chcemy, by służyły nie tylko do transportu węgla i kamienia, ale także ludzi – mówi Bronisław Borski, prezes JSK. PTKiGK ma koncesję na transport osobowy, a JSK wszystkie zezwolenia dotyczące organizacji ruchu kolejowego. Jednak inicjatywę obu firm należy traktować jako ofertę złożoną władzom miast i gmin. To głównie od nich zależy bowiem, czy uruchomienie stałych kursów szynobusów będzie możliwe. W premierowym przejeździe wzięli udział posłowie i samorządowcy z regionu. Marian Janecki, prezydent Jastrzębia, stwierdził, że trudno obecnie mówić o konkretach. Nie są bowiem znane koszty, jakie musiałyby ponieść gminy, by przedsięwzięcie doszło do skutku. – Musielibyśmy też poznać możliwości uruchomienia połączeń z poszczególnymi dzielnicami miasta oraz zainteresowanie mieszkańców – dodaje prezydent Janecki. Pozytywnie o wznowieniu osobowych połączeń kolejowych wypowiadał się Marian Bęben, wicewójt Pawłowic. Na razie jednak nie chciał zadeklarować, że gmina będzie partycypowała w kosztach ich utrzymania. Autorzy pomysłu liczą, że niebawem uda się uruchomić regularne połączenia szynobusami. Zamierzają rozbudować ich sieć pomiędzy Pawłowicami, Jastrzębiem, Wodzisławiem, Rybnikiem a Żorami. W tym celu chcą wydzierżawić torowiska od PKP Na torach przemysłowych planują wybudować przystanki, stosownie do potrzeb.
Więcej:
http://www.nowiny.rybnik.pl/index.php?last=&numer=200609&show=
artykul&id=6758
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024