Rybnik finiszuje z remontem wąskotorówki
Do końca wrześniazakończą się prace przy przedłużeniu trasy kolejki wąskotorowej w okolicachRybnika (Śląskie) – podał Urząd Miasta. 700 m szyn połączy rybnicką dzielnicęStodoły ze stacją kolejki wąskotorowej w Paproci. Trwają prace przy budowietorowiska.
W lesie w Stodołach powstanie nowy peron końcowej stacji zwiatą, a tuż obok wiata na rowery. Z budowanego obecnie peronu leśną ścieżkąbędzie się można dostać do położonego nieopodal stawu Pniowiec, gdzie od tegosezonu letniego działa oficjalne kąpielisko.
„Moim marzeniem jest, by wąskotorówka dojeżdżała wprzyszłości do centrum Stodół i wiele wskazuje na to, że to marzenie w ciągunajbliższych lat uda się zrealizować. Z pewnością jednak już teraz kolejkawąskotorowa będzie atrakcyjnym uzupełnieniem weekendowej oferty miasta, w składktórej wchodzą malownicze trasy rowerowe, spływy kajakowe rzeką Rudą orazszereg aktywności oferowanych przez Zalew Rybnicki” – powiedział wponiedziałek prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Kolej wąskotorowa to jedna z atrakcji regionu woj.śląskiego. Jej początki sięgają 1899 r. Sześciokilometrowy odcinek ze Stanicyprzez Rudy do Paproci i obiekty z układem torowym w Rudach to pozostałości po51-kilometrowej kolei działającej od początku ub. wieku. Łączyła ona Gliwice zobecną dzielnicą Raciborza – Markowicami, prowadząc ruch towarowy i pasażerski.Pociągi przestały jeździć w 1993 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rybnik rozpoczął starania dotyczące przedłużenia tej liniikolejowej już w ubiegłym roku. Ogłoszone wtedy przetargi dotyczące budowydworca i torów zostały jednak unieważnione ze względu na zbyt wysokie cenyzłożone przez oferentów w stosunku do zaplanowanego przez miasto budżetu na tencel. Zadanie zostało przekazane Rybnickim Służbom Komunalnym, które podzieliłyprace związane z inwestycją. Służby komunalne zakupiły elementy małejarchitektury, a roboty budowlane wykonuje firma wybrana wcześniej w przetargu.
„