Ruszyły testy linii kolejowej omijającej Ukrainę
Rosyjskie KolejeŻelazne (RŻD) rozpoczęły testowanie poszczególnych odcinków nowo wybudowanejlinii kolejowej Żurawka-Millerowo, która omija terytorium Ukrainy – poinformowałata państwowa spółka.
W oficjalnym komunikacie prasowym RŻD przekazano, że”prace nad przygotowaniem poszczególnych odcinków linii są w końcowejfazie”. Zapowiedziano także, że wkrótce na trasie pojawią się pociągi ibędą z niej mogli korzystać pierwsi pasażerowie. „Uruchomienie pociągówpasażerskich na tej linii jest planowane na koniec jesieni 2017 roku” -podano.
Ta linia kolejowa powstała w południowo-zachodniej Rosji,przy nadgranicznych miejscowościach Żurawka w obwodzie woroneskim i Millerowo wobwodzie rostowskim. Na trasie uruchomiono ruch roboczy i rozpoczęto testyposzczególnych odcinków torów. Przystąpiono też do budowy obiektówinfrastruktury, które mają powstać przy trasie. Na nowym odcinku kolejowymzaplanowano siedem lub osiem stacji pasażerskich.
Plany budowy tej linii powstały w kwietniu 2015 roku napolecenie prezydenta Władimira Putina, gdy rozpoczął się konflikt zbrojny nawschodzie Ukrainy. Brygada wojsk kolejowych, która budowała linię, zostałaodznaczona orderem Żukowa za ekspresowe tempo budowy. Minister obrony RosjiSiergiej Szojgu podczas uroczystości wręczenia orderu powiedział, że linia ma”ogromne znaczenie dla zapewnienia tempa i bezpieczeństwa przewozów”na południu kraju.
122-kilometrowa linia Żurawka-Millerowo zastąpi trasę, którana odcinku 37 kilometrów przebiegała poza terytorium Rosji, przez obwódługański na wschodzie Ukrainy, dwukrotnie przecinając granicęrosyjsko-ukraińską.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Łączna długość nowych torów to ponad 270 km, z czego 177 kmbudowały wojska kolejowe, a pozostałą część – cywilni pracownicy kolei. Wiceministerobrony Rosji gen. Dmitrij Bułgakow powiedział, że grupa wojsk kolejowychzaangażowanych w budowę liczyła ponad 1000 ludzi. Koszt budowy szacuje się naponad 56 mld rubli (obecnie – ok. 933 mln USD).
„