Ruszyła modernizacja stacji Radom
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły pierwsze prace na stacji w Radomiu ?poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy spółki. Będą one prowadzone przy zachowaniu ruchu pociągów i procedur bezpieczeństwa. Głównym celem modernizacji jest sprawny ruch kolejowy i wyższy komfort obsługi pasażerów.
Jak poinformował Dutkiewicz wykonawca rozpoczął pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej łączącej stolicę z Radomiem. Szeroki zakres robót obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Na stacji w Radomiu od czwartku pracują pierwsze ekipy, które zajmują się demontażem sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej. Od wtorku prace obejmą przejście podziemne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzgodniły z zarządcą dróg w Radomiu tymczasową drogę dojścia na stację. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie wiodło od placu Dworcowego.
Radomska stacja kolejowa całkowicie się zmieni. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym ?skomputeryzowanej nastawni pozwalającej dyżurnym ruchu zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu ?Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie ?Radom?. Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.