Ruszyła Karta Mazowiecka
Właśnie rozpoczęłosię wydawanie pierwszych Kart Mazowieckich w ramach pilotażowego etapu projektu.Taka karta to nowoczesny nośnik, na którym podróżny może zakodować nie tylkobilet Kolei Mazowieckich, ale także bilet ZTM. Pilotażowy etap projektu zakładawydanie pierwszych 5 tysięcy sztuk kart. Podróżny będzie miał możliwośćzakodowania na nich następujących rodzajów biletów:
- sieciowego imiennego KM (dobowego, 3-dniowego, miesięcznego, kwartalnego, rocznego);
- odcinkowego imiennego KM (tygodniowego, dwutygodniowego, miesięcznego, kwartalnego);
- strefowego imiennego KM (czasowego, miesięcznego, kwartalnego);
- abonamentowego KM;
- wydanego wg ofert specjalnych obowiązujących w pociągach KM;
- jednorazowego;
- długookresowych ZTM (30- i 90-dniowych oraz biletów seniora).
Cieszę się, że istotnyminwestycjom taborowym, jakie w tym roku zrealizuje spółka Koleje Mazowieckie,towarzyszy również tak ważny krok w rozwoju, służący podniesieniu jakościobsługi klientów, jakim jest Karta Mazowiecka. Jest to projekt, który byłpoprzedzony intensywnymi pracami, dlatego mam nadzieję, że ten nowoczesnynośnik będzie dobrze służył naszym podróżnym. Będziemy wdzięczni za wszelkieuwagi osób korzystających z tego elektronicznego biletu, które z pewnościąprzyczynią się do dodatkowego usprawnienia działania Karty Mazowieckiej ?powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Na specjalnieuruchomionej stronie internetowej www.karta.mazowieckie.com.pl,która została dedykowana obsłudze Karty Mazowieckiej, podróżni mogą m.in.założyć konto użytkownika, złożyć wniosek o wydanie Karty, czy znaleźćinformacje na temat Karty Mazowieckiej, a także Regulamin. Dla wygodypodróżnych działa także adres mailowy [email protected], pod który podróżni mogą przysyłać pytania iuwagi związane z korzystaniem z Karty Mazowieckiej. Dodatkowo obsługa KartyMazowieckiej odbywa się poprzez Punkty Obsługi Klienta, zlokalizowane w 12miejscach:
na Dworcu Warszawa Wschodnia, Warszawa Wileńska, Warszawa Gdańska, WarszawaŚródmieście,
(przy peronie 1. i 3.), w Otwocku przy ul. Orlej 1, w Radomiu przy ul. PlacDworcowy 2, w Żyrardowie przy ul. Piłsudskiego 1, w Grodzisku Mazowieckim przy ul. 1 Maja4, w Sochaczewie przy ul. Sienkiewicza 5, w Ciechanowie przy ul. Sienkiewicza73 oraz w Siedlcach przy ul. Zdanowskiego 1. Kodowanie biletów możliwe jest w wybranych kasachbiletowych oraz w biletomatach.
ASEC jest dumny zmożliwości dostarczenia dla Kolei Mazowieckich jednego z najnowocześniejszych w Polsce elektronicznych systemów biletowych, za pomocąktórego na jednym nośniku można doładować bilety różnych przewoźników: zarównokolejowych jak i transportu miejskiego. Koleje Mazowieckie, lider innowacyjnych rozwiązań,jako pierwsze w Polsce przełamały stereotyp kolejowego biletu papierowego izaproponowały pasażerom nowoczesne i przyjazne rozwiązanie oparte o inteligentną kartę mikroprocesorową. Kodowaniena Karcie Mazowieckiej dwóch biletów,kolejowego i ZTM Warszawa jest dużym ułatwieniem dla pasażerów korzystających zusług obu przewoźników. Aby podnieść komfort podróżowania, zapewniliśmypasażerom możliwość doładowania Karty Mazowieckiej i Warszawskiej KartyMiejskiej w automatach sieci ASEC. Dzięki temu, że Koleje Mazowieckie wybierająnajnowocześniejsze rozwiązania i dbają o jak najwyższą jakość usług, systemktóry został stworzony we współpracy z ASEC zapewnia pasażerom pełną wygodę ? powiedziała Anat Arazi, Prezes ZarząduASEC S.A.
Bardzo wielupasażerów podróżujących po Warszawie komunikacją miejską, organizowaną przezZTM, dojeżdża do stolicy pociągami Kolei Mazowieckich. Dzięki KarcieMazowieckiej, zamiast dwóch oddzielnych kart z biletami, będą mieć w portfelutylko jedną. To będzie dla nich duże ułatwienie. A bilety na niej będą moglikodować nie tylko w naszych Punktach Obsługi Pasażerów, ale również w punktachsprzedaży Mennicy i ASEC-u oraz w sukcesywnie rozszerzanej sieci automatówbiletowych. Wspólni pasażerowie Kolei Mazowieckich i ZTM mają do dyspozycji jużponad 3,3 tys. punktów, w których mogą zakodować bilety ZTM na KarcieMazowieckiej ? powiedział Wiesław Witek, dyrektor Zarządu TransportuMiejskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wdrożenie biletuelektronicznego Karta Mazowiecka przyczyni się niewątpliwie do usprawnieniaprocesu obsługi pasażerów. Jednocześnie uważam, że udostępnienie nowoczesnegonośnika stwarza w przyszłości nowe możliwości w zakresie oferowania dodatkowychusług pasażerom korzystającym z Karty Mazowieckiej. Cieszę się, że efektywspółpracy partnerów zaangażowanych w realizację tego projektu już niebawemzafunkcjonują w praktyce ? powiedział Michał Strzyczkowski, General ManagerRetail PL/UA w Wincor Nixdorf Sp. z o.o.
„