Ruszyła druga linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej
Spółka samorządowa Koleje Małopolskie rozpoczęła w niedzielęregularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzyKrakowem, Miechowem i dalej Sędziszowem w woj. świętokrzyskim. Pociągi stają nawszystkich stacjach i przystankach na trasie.
Jest to kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich iSzybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, a we wrześniutę pierwszą linię przedłużyliśmy na lotnisko w Balicach” – podkreśliłmarszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.
Czas przejazdów pociągu z Krakowa do Miechowa wynosi ok. 40minut, natomiast do Sędziszowa pociąg dojeżdża w nieco ponad 60 minut. Składyzatrzymują się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.
Na odcinku Kraków – Miechów kursować będzie łącznie 36pociągów, czyli o 16 więcej niż do tej pory uruchamiały Przewozy Regionalne. 18pociągów Kolei Małopolskich obsłuży relację Kraków – Miechów – Kraków, a 10pociągów – relację Kraków – Sędziszów – Kraków. Ofertę Szybkiej KoleiAglomeracyjnej uzupełnia osiem pociągów Przewozów Regionalnych kursujących na trasieKraków – Kielce – Kraków.
Częstotliwość kursowania składów jest zależna od pory dnia:w godzinach porannego i popołudniowego szczytu wynosi ona średnio 45 minut, a wgodzinach południowych i wieczornych – 60 minut.
Połączenia obsługiwane są nowoczesnymi jednostkami seriiEN64 zakupionymi przez samorząd województwa. Dysponują one 290 miejscami, zczego 138 to miejsca siedzące. Bilety są tańsze niż w pociągach kursujących wpoprzednim rozkładzie jazdy. Z Krakowa do Miechowa kosztują 5 zł, a doSędziszowa – 10 zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Ceny biletów są niezwykle konkurencyjne, niższe niż uprzewoźników drogowych. W połączeniu ze znacznie krótszym czasem dojazdu inowoczesnym taborem zakupionym przez samorząd województwa liczymy na dużezainteresowanie ofertą Kolei Małopolskich” – ocenił prezes spółki RyszardRębilas.
Według zapowiedzi władz regionu kolejna, trzecia nitkaSzybkiej Kolei Aglomeracyjnej planowana jest na trasie Trzebinia – Kraków -Tarnów. Jednak data jej uruchomienia zależna jest od zakończenia remontów torówpomiędzy Krakowem i Tarnowem. Powinno to nastąpić w przyszłym roku.
W 2016 r. Koleje Małopolskie otrzymają z budżetu województwa13 mln zł dotacji na realizację przewozów w ramach Szybkiej KoleiAglomeracyjnej.
„