Ruszają przygotowania do łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej, będzie nowy tabor
WojewództwoŁódzkie ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji aplikacyjnej dla projektu?Utworzenie łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej – zakup pasażerskiegotaboru kolejowego do obsługi Polski Centralnej?.
Zamówienieobejmuje: wniosek o dofinansowanie projektu wraz z niezbędnymi załącznikami -Studium Wykonalności, Analizą Kosztów i Korzyści, harmonogramem realizacji projektu,zgodnej z zapisami rozporządzeń, wytycznych, regulaminu konkursu oraz innychaktów prawnych wskazanych w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowiskona lata 2014-2020.
Wymaganytermin realizacji to 30 listopada 2017 roku.
Oferty możnaskładać do 14 czerwca 2016 roku, kryteria wyboru stanowią cena ? 60% orazjakość ? 40%.
I tak projektbędzie realizowany przez Województwo Łódzkie i będzie dotyczył zakupupasażerskiego taboru kolejowego do obsługi kolejowych połączeń aglomeracyjnych PolskiCentralnej o charakterze użyteczności publicznej na linii komunikacyjnejŁódź-Warszawa.
Kosztcałkowity Projektu został oszacowany na kwotę: 246,12 mln PLN (brutto), w tymplanowane dofinansowanie UE w kwocie – 170,08 mln PLN (85% kosztów kwalifikowanych).Powyższe kwoty mają jednak charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie na etapiepodpisywania umowy o dofinansowanie.
Zakupiony wramach Projektu tabor kolejowy ma umożliwiać pełne wykorzystanie parametrów technicznychistniejącej, zmodernizowanej i planowanej infrastruktury kolejowej w tymdworców i przystanków kolejowych oraz zapewniać możliwość sprawnego przemieszczaniasię mieszkańców województw łódzkiego i mazowieckiego, co pozwoli na dalszezwiększanie udziału transportu kolejowego w transporcie publicznym i poprawęjakości obsługi pasażerów.
Wykonawcaprojektu zobowiązany będzie do określenia liczby, pojemności i parametrów technicznychzakupowanego taboru pod kątem jego optymalnego wykorzystania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiającyprzewiduje, że zakupiony tabor pozostanie własnością Województwa Łódzkiego i zostanieprzekazany operatorowi do świadczenia usług publicznych w zakresie przewozów pasażerskich.Dostawca taboru zobowiązany będzie do zapewnienia pełnego bieżącego utrzymania orazserwisu pojazdów na poziomie P1-P4 przez okres 15 lat.
Wykonawca wramach Studium Wykonalności przeanalizuje dla zamawiającego różne warianty udostępnieniataboru operatorowi do świadczenia usług. Każdy wariantów zostanieprzeanalizowany w szczególności pod względem prawnym, finansowo-ekonomicznym. Zamawiającyrozważa następujące warianty przekazania taboru operatorowi:
1) napodstawie umowy odpłatnej (najem, dzierżawa),
2) napodstawie umowy nieodpłatnej (użyczenia).
„