Ruszają prace na stacjach Zgierz i Łódź Żabieniec
W Zgierzu PKP PolskieLinie Kolejowe wybudują trzeci peron oraz nowe przejście podziemne. W ŁodziŻabieńcu będą wygodniejsze perony i tunel dla pieszych.
Zakładane efekty inwestycji to krótsze podróże w ŁódzkimWęźle Kolejowym i lepszy dojazd do linii Warszawa – Poznań. Modernizacjazapewni również wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.Projekt za ok. 220 mln zł finansowany jest z budżetu.
W ramach przebudowy odcinka Łódź Kaliska – Zgierzmodernizowane są dwie stacje.
Windy w Żabieńcu
W lutym na stacji Łódź Żabieniec rozpoczęły się prace przyprzebudowie peronów. Roboty obejmują również wymianę torów i sieci trakcyjnej.W pierwszym etapie wykonawca demontuje szyny i podkłady oraz sieć trakcyjną pozachodniej stronie stacji (od ul. Lipce Reymontowskie). Pomimo prac, zachowanejest dla podróżnych zwężone przejście podziemne. Latem prace przeniosą się nadrugą stronę stacji.
Na stacji Łódź Żabieniec będą dwa nowe, wyższe peronywyposażone w wygodne ławki i wiaty, antypoślizgową nawierzchnię, jasne oświetlenie,czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Przejście podziemnezostanie gruntownie odnowione. Będą dwie windy, które umożliwią wygodny dostępdo pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zgierz z dodatkowymperonem i przejściem podziemnym
Mieszkańcy Zgierza zyskają wygodne połączenia w kierunkuŁodzi, Kutna i Łowicza m.in. z nowego peronu. Budowę tego obiektu wykonawcarozpoczął w lutym. Równocześnie dla pieszych powstanie przejście podziemne wmiejscu przejścia w poziomie szyn. Będą w nim cztery windy, co zapewni wygodnydostęp do peronów. W zachodniej części stacji (od ul. Twardej) pracownicydemontują stare tory i sieć trakcyjną. Prace obejmują część peronu nr 2.
Wzrost poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowegoprzyniesie modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych. Będą doposażone wautomatyczną sygnalizację świetlno-dźwiękową oraz lepsze oświetlenie (przejazdna ul. Owsianej w Łodzi). Nowoczesne urządzenia przejazdowe zyskają kierowcy naskrzyżowaniach dróg z torami na ul. Liściastej w Łodzi oraz na ulicach:Twardej, Sosnowej i Okulickiego w Zgierzu.
W ramach zadania przebudowane zostaną wiadukty kolejowe wZgierzu: na ul. Długiej i ul. Łódzkiej. Wyższe i szersze wiadukty zapewniąbezpieczne przejście pieszym i sprawny ruch drogowy. Będą nowe, szerszechodniki. Na czas prac niezbędna jest zmiana w ruchu drogowym na ul. Łódzkiej.Informacje o zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem przekazują PLK wspólnie zzarządcą drogi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki inwestycji PLK poprawią się warunki przewozu towarów.Zapewni to przebudowany układ torowy na stacjach Łódź Żabieniec i Zgierz oraznowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym. Po modernizacji pociągipasażerskie na całym odcinku Łódź Kaliska – Zgierz przyspieszą ze 100 km/h do 120km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.
Inwestycja obejmuje m.in. 5 peronów, 25 km torów, 48rozjazdów, 3 mosty, 3 wiadukty.
Zadanie zostanie zrealizowane do 2022 roku. Wartość to 219225 163,91 mln zł netto. Inwestycja finansowana ze środków budżetowych.
Zadanie pn. „Wykonanie prac projektowych i robót budowlanychna liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz od km 56,773do km 66,664 linii kolejowej nr 15 i od km 12,980 do km 14,204 linii kolejowejnr 16” realizowane jest w ramach projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno”.
Dla lepszych podróżyz Łodzi do Kutna
W ramach prac na linii Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno zostanąwykonane również prace na odcinkach Zgierz – Ozorków, Ozorków – Łęczyca orazŁęczyca – Kutno. W pierwszej kolejności realizowana jest przebudowa odcinkaŁódź Kaliska – Zgierz. W następnej fazie, pod koniec 2020 roku, rozpoczną sięroboty równolegle na dwóch odcinkach Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca.Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka Łęczyca – Kutno. Trasa Łódź Kaliska -Kutno ma być przebudowana do końca 2023 roku.
„