Rusza rozbudowa stacji Warszawa Gdańska
Dodatkowetory i peron pozwolą zwiększyć liczbę pociągów docierających do stacji WarszawaGdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę jednej znajważniejszych stołecznych stacji. Umowa warta 43 mln zł to pierwszy krok doplanowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego ? serii inwestycjizaplanowanych na najbliższe lata, dzięki którym w godzinach szczytu do stolicydojedzie więcej pociągów.
Rozbudowastacji Warszawa Gdańska rusza w połowie czerwca. Prace będą trwały tylko półroku i obejmą przebudowę 8 km torów w północnej części stacji używanej głównieprzez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. W składzadania wchodzi także przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym.Najważniejsza zmiana dla pasażerów to budowa dodatkowego peronu w miejscu dotego przygotowanym podczas pierwszego etapu modernizacji torów i peronów, którazakończyła się w 2010 roku.
Głównymcelem inwestycji jest zwiększenie liczby pociągów docierających do stacji.
Pracena stacji Warszawa Gdańska są skoordynowane z remontem kolejowego MostuGdańskiego. Kompleksowy remont konstrukcji przeprawy, który obejmuje wymianęniemal 3 km torów, ponad 1500 mostownic ? czyli podkładów stosowanych na mościeoraz prawie 700 podkładów na dojazdach do przeprawy ma usprawnić połączeniakolejowe w Warszawie. Dzięki temu pociągi pojadą 20 km/h szybciej niż obecnie ?czyli 60 km/h. Obydwa zadania usprawnią kolejowe połączenia w stolicy.
Wczasie przebudowy mostu nie będzie utrudnień dla ruchu pociągów pasażerskich.Wyjątkiem są dwa pociągi SKM, które na wniosek przewoźnika będą miały skróconątrasę do stacji Warszawa Zoo. Pozostałe pociągi będą jeździły bez zmian.Objazdami pojadą natomiast niektóre składy towarowe, a ich trasy będą nabieżąco ustalane z przewoźnikami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska to przygotowania PLK doprac na trzech liniach obwodowych oraz na linii średnicowej, które poprawiąkomunikację kolejową w stolicy i węźle warszawskim. Możliwość uruchomienia nowych połączeńna osi północ ? południe, większa integracja kolei z komunikacją miejską imetrem, częstsze kursowanie pociągów, wzrost komfortu podróżowania, poprawastanu bezpieczeństwa to cel prac w aglomeracji warszawskiej, które prowadzą PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. W najbliższych latach zarządca infrastrukturykolejowej wyda na to 8 mld złotych, z czego 2 mld złotych to pieniądzeprzeznaczone na prace tylko w centrum Warszawy.
Pracena stacji Warszawa Gdańska zrealizuje konsorcjumfirm: Trakcja PRKiI S.A. ? Lider, ZUE S.A. oraz Comsa S.A. Kontrakt zakładawykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych.
„