Rusza przebudowa wiaduktów na linii Kraków – Podłęże
PKP Polskie LinieKolejowe rozpoczynają przebudowę wiaduktów po wschodniej stronie Wisły wKrakowie, w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków Główny Towarowy –Podłęże. W tym miesiącu ruszy rozbudowa wiaduktu nad ul. PowstańcówWielkopolskich.
Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny-Podłęże,biegnącej przez centrum miasta, to obecnie najważniejsza inwestycja na tereniekrakowskiego węzła kolejowego.
Jak poinformował w poniedziałek Piotr Hamarnik z zespołuprasowego PKP PLK, w pierwszej połowie maja ruszą prace przy wiaduktachkolejowych nad ul. Powstańców Wielkopolskich. Na początek – do czerwca -robotnicy zajmą się pracami przy torach, które nie będą wymagać zmian worganizacji ruchu na ulicy pod obiektem. Później zajęty zostanie jeden z trzechpasów ruchu jezdni, biegnącej w kierunku ul. Wielickiej. Intensywne pracebudowlane zaplanowane są na wybrane weekendy. Wówczas będą zajmowane dwa pasyruchu. O terminach prowadzenia prac PLK będą informować z wyprzedzeniem.
Przebudowa wiaduktu zakończy się w 2019 roku. Pomodernizacji obiekt będzie szerszy i zmieszczą się na nim cztery tory kolejowe.Przesunięcie podpór obiektu zapewni dodatkowe miejsce na chodnik lub ścieżkęrowerową. Dodatkowe tory pojawią się także na sąsiednim obiekcie, znajdującymsię nad jezdnią w stronę ul. Nowohuckiej. Roboty rozpoczną się tam w lipcu izakończą w przyszłym roku.
W środę ruszy kolejny etap modernizacji przejścia dlapieszych w ciągu ul. Racławickiej. W związku z szerokim zakresem prac ipotrzebą zapewnienia bezpieczeństwa przejście zostanie wyłączone z użytku.Piesi mogą korzystać z alternatywnego przejścia podziemnego przy stacji KrakówŁobzów.
14 maja rozpocznie się kolejny etap przebudowy wiaduktu nadul. Łokietka polegający na rozbiórce fragmentu tego obiektu. W trakcie pracwyburzeniowych, ze względów bezpieczeństwa, wiadukt zostanie zamknięty zarównodla ruchu pieszego, jak i samochodowego. Rozbiórka zakończy się 25 maja iwówczas piesi, i rowerzyści ponownie będą korzystać z przejścia. Ruchsamochodowy zostanie przywrócony po zakończeniu prac konstrukcyjnych, za ok. 5miesięcy. Wszystkie prace przy tym wiadukcie zakończą się w 2019 roku.
Jak przypomniał Hamarnik, w ramach modernizacji liniikolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, PKP PLK wybudują 56 nowychobiektów, m.in. mostów, wiaduktów i przejść podziemnych. Wykonawca rozpocząłjuż przebudowę 40 obiektów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace modernizacyjne liniiśrednicowej E30 zakładają zastąpienie nową, 850-metrową estakadą nasypuziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nim dwóch par toróworaz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych. Inwestycja owartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro,powinna się zakończyć w 2020 r.
Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinkatorowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymienionazostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dlausprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządcainfrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrummiasta – od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a takżejedną parę na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków GłównyTowarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstanątakże dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej KoleiMiejskiej – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą m.in. wsystem informacji pasażerskiej; dostosowane będą też dla osóbniepełnosprawnych.
„