Rusza Leo Express
inforail
13.11.2012 10:55
Rusza Leo Express
Trzynasty wcale nie musi być pechowy. Z takiego założenia wychodzą pewnie właściciele Leo Expressu i właśnie trzynastego dnia listopada rozpoczynają się pilotażowe kursy z pasażerami. Pod nadzorem czeskiego odpowiednika UTK będą one realizowane przez cztery dni –do 16 listopada. Nowoczesne składy Stadlera pojadą z Pragi do Ostravy. Z pełną ofertą Leo Express ruszy dopiero 9 grudnia 2012 roku, a więc wtedy, kiedy w Europie wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Testowe jazdy z pasażerami mają też zakończyć homologację składów Flirt w wersji Intercity. Bilety na połączenia Leo Express można kupić w kasach biletowych i na stronie internetowej przewoźnika www.le.cz.
Kiedy zdecydowaliśmy się zainwestować w kolej, wiedzieliśmy, że nie będzie to łatwe –mówi LeošNovotný, założyciel i prezes LEO Express. To trudny obszar działalności handlowej, który zaskakuje nas codziennie. Ale menedżerowie naszej firmy posiadają wiedzę i doświadczenie, dzięki którym możemy pokonać wszelkie przeciwności, co w konsekwencji na pewno doprowadzi do poprawy jakości usług transportowych. Zachęcamy pasażerów do korzystania z naszych pociągów, najpierw podczas jazd pilotażowych, a następnie już tych regularnych –dodaje LeošNovotný. W dniach od 13 do 16 listopada Leo Express pojedzie dwa razy dziennie na trasie Praga –Ostrawa. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie www.le.cz. Pociągi wyruszą z Pragi o godz. 4:56 i 13:02, zaś w drogę powrotną, z Ostravy, o 9:11 i 17:13. Po drodze zatrzymają się w Ołomuńcu i Pardubicach. Co ważne Leo Express nie ma sztywnej taryfy. Ceny biletów będą uzależnione od popytu, już teraz można zarezerwować przejazd na trasie Praga –Ostrava za 137 koron.
Połączenia będą obsługiwane nowoczesnymi składami Flirt Stadlera. Jeden z takich pociągów mogliśmy zobaczyć na tegorocznych targach InnoTrans. Szwajcarski producent zaprojektował pociągi specjalnie dla potrzeb klientów czeskich kolei. Ten pociąg jest pod wieloma względami tym najlepszym, co można zaoferować pasażerom w ruchu kolejowym. Dzięki unikalnemu połączeniu dużych prędkości, krótkich czasów przejazdu i wysokiej jakości usług oferowanych przez LEO Express nie boimy się wysokich standardów zachodnioeuropejskich kolei –mówi LeošNovotný, właściciel LEO Express. Chcemy, aby dla naszych pasażerów podróż była przyjemnością. Tym będziemy starać się pokonać konkurencję –dodaje.
Nasze pociągi są bardzo wydajne i ekonomiczne. Ich nowoczesne konstrukcje są lekkie, ale i bardzo wytrzymałe. Charakteryzują się niskim zużyciem energii i kosztami operacyjnymi. A dodatkowo są dynamiczne i komfortowe podczas jazdy –mówi Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Stadler Rail. Pasażerowie korzystający z nowych FLIRT-ów będą mogli wybierać pomiędzy klasą premium, biznes oraz ekonomiczną. Każdy z pojazdów oferuje 237 miejsc siedzących, w tym 6 w klasie premium, 19 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Pociągi wyposażone są w dostęp do bezprzewodowego Internetu, zaawansowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację, toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także przestronne półki do przewozu większego bagażu, dzięki czemu zapewniają nowy poziom komfortu dla pasażerów.
Pięcioczłonowe zespoły trakcyjne o długości 90 metrów mogą osiągać maksymalną prędkość 160 km/h i charakteryzują się najlepszym przyspieszeniem oraz możliwościami hamowania w swojej klasie. Pociągi FLIRT dla LEO Express mają nowoczesną, lekką i bardzo wytrzymałą konstrukcję, a ciężar pojazdu został zredukowany o połowę w porównaniu do standardowych pojazdów. Pozwala to na mniejsze zużycie energii elektrycznej, dzięki czemu możliwa jest znacząca redukcja kosztów eksploatacji pojazdów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024