Rusza Leo Express

inforail
13.11.2012 10:55
Trzynasty wcale nie musi być pechowy. Z takiego założenia wychodzą pewnie właściciele Leo Expressu i właśnie trzynastego dnia listopada rozpoczynają się pilotażowe kursy z pasażerami. Pod nadzorem czeskiego odpowiednika UTK będą one realizowane przez cztery dni –do 16 listopada. Nowoczesne składy Stadlera pojadą z Pragi do Ostravy. Z pełną ofertą Leo Express ruszy dopiero 9 grudnia 2012 roku, a więc wtedy, kiedy w Europie wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Testowe jazdy z pasażerami mają też zakończyć homologację składów Flirt w wersji Intercity. Bilety na połączenia Leo Express można kupić w kasach biletowych i na stronie internetowej przewoźnika www.le.cz.
Flirt w bnarwach Leo Express od 13 listopada rusza na trasę Praga-OstravaFlirt w bnarwach Leo Express od 13 listopada rusza na trasę Praga-OstravaFlirt w bnarwach Leo Express od 13 listopada rusza na trasę Praga-Ostrava
Kiedy zdecydowaliśmy się zainwestować w kolej, wiedzieliśmy, że nie będzie to łatwe –mówi LeošNovotný, założyciel i prezes LEO Express. To trudny obszar działalności handlowej, który zaskakuje nas codziennie. Ale menedżerowie naszej firmy posiadają wiedzę i doświadczenie, dzięki którym możemy pokonać wszelkie przeciwności, co w konsekwencji na pewno doprowadzi do poprawy jakości usług transportowych. Zachęcamy pasażerów do korzystania z naszych pociągów, najpierw podczas jazd pilotażowych, a następnie już tych regularnych –dodaje LeošNovotný. W dniach od 13 do 16 listopada Leo Express pojedzie dwa razy dziennie na trasie Praga –Ostrawa. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie www.le.cz. Pociągi wyruszą z Pragi o godz. 4:56 i 13:02, zaś w drogę powrotną, z Ostravy, o 9:11 i 17:13. Po drodze zatrzymają się w Ołomuńcu i Pardubicach. Co ważne Leo Express nie ma sztywnej taryfy. Ceny biletów będą uzależnione od popytu, już teraz można zarezerwować przejazd na trasie Praga –Ostrava za 137 koron.
Flirt na targach InnoTrans w BerlinieFlirt na targach InnoTrans w BerlinieFlirt na targach InnoTrans w Berlinie
Połączenia będą obsługiwane nowoczesnymi składami Flirt Stadlera. Jeden z takich pociągów mogliśmy zobaczyć na tegorocznych targach InnoTrans. Szwajcarski producent zaprojektował pociągi specjalnie dla potrzeb klientów czeskich kolei. Ten pociąg jest pod wieloma względami tym najlepszym, co można zaoferować pasażerom w ruchu kolejowym. Dzięki unikalnemu połączeniu dużych prędkości, krótkich czasów przejazdu i wysokiej jakości usług oferowanych przez LEO Express nie boimy się wysokich standardów zachodnioeuropejskich kolei –mówi LeošNovotný, właściciel LEO Express. Chcemy, aby dla naszych pasażerów podróż była przyjemnością. Tym będziemy starać się pokonać konkurencję –dodaje.
Wnętrze - klasa premiumWnętrze - klasa businessWnętrze - klasa ekonomiczna
Nasze pociągi są bardzo wydajne i ekonomiczne. Ich nowoczesne konstrukcje są lekkie, ale i bardzo wytrzymałe. Charakteryzują się niskim zużyciem energii i kosztami operacyjnymi. A dodatkowo są dynamiczne i komfortowe podczas jazdy –mówi Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Stadler Rail. Pasażerowie korzystający z nowych FLIRT-ów będą mogli wybierać pomiędzy klasą premium, biznes oraz ekonomiczną. Każdy z pojazdów oferuje 237 miejsc siedzących, w tym 6 w klasie premium, 19 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Pociągi wyposażone są w dostęp do bezprzewodowego Internetu, zaawansowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację, toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także przestronne półki do przewozu większego bagażu, dzięki czemu zapewniają nowy poziom komfortu dla pasażerów.
Przed pierwszym kursemI już na trasieI już na trasieI już na trasie
Pięcioczłonowe zespoły trakcyjne o długości 90 metrów mogą osiągać maksymalną prędkość 160 km/h i charakteryzują się najlepszym przyspieszeniem oraz możliwościami hamowania w swojej klasie. Pociągi FLIRT dla LEO Express mają nowoczesną, lekką i bardzo wytrzymałą konstrukcję, a ciężar pojazdu został zredukowany o połowę w porównaniu do standardowych pojazdów. Pozwala to na mniejsze zużycie energii elektrycznej, dzięki czemu możliwa jest znacząca redukcja kosztów eksploatacji pojazdów.