Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rumuńska firma Electroputere VFU zaprezentowała pierwszy skład spalinowy

inforail
08.07.2020 07:45

Rumuńska spółka ElectroputereVFU, zakończyła produkcję swojego pierwszego w historii spalinowego pojazdu.

Skład opuścił już zakład produkcyjny w Pascani aby rozpocząćproces certyfikacji. Produkcja rozpoczęła się w 2014 roku. W projektzaangażowanych było ponad 180 specjalistów z Electroputere VFU. Skład jestzaprojektowany do kursowania w Europie, ale można go również dostosować dodziałania w sieciach spoza UE.

Pociąg składa się z części i podzespołów wyprodukowanych wRumunii, a także z podzespołów dostarczonych przez innych europejskich producentów.Maksymalna prędkość wynosi 120 km/h, a jego pojemność to 164 pasażerów, w tym22 w pierwszej klasie.

Jednostka jest wyposażona w przyjazne dla środowiskatoalety, w tym niektóre przeznaczone dla pasażerów o ograniczonej sprawnościruchowej, a także Wi-Fi, klimatyzację, gniazdka oraz wizualny system informacjipasażerskiej, który wskazuje miejsce docelowe, następny przystanek, opóźnieniai inne istotne informacje.

Prototyp dostał barwy z tradycyjnymi motywami rumuńskimi,często używanymi w narodowych strojach ludowych, przedstawiającymi dziedzictwokulturowe Rumunii.

To debiut Electroputere VFU w segmencie budowy nowych pojazdówszynowych – mówi prezes Grampet, Gruia Stoica. Poprzez tę opcję identyfikacjiwizualnej postanowiliśmy świętować zarówno rumuńskie tradycje ludowe, jak itradycje branżowe jako całość – dodaje.

Po zatwierdzeniu ten model będzie dostępny do zakupu w kilkukrajach w Europie i poza nim, dzięki czemu stanie się narzędziem promowaniaducha i inżynierii Rumunii – wskazuje przedstawiciel producenta.

Oczekuje się, że pociąg wejdzie do eksploatacji w Mołdawii.

Electroputere VFU w dużej mierze koncentruje się nadziałaniach takich jak przeprojektowanie, przebudowa i modernizacja pojazdówkolejowych. Obecnie ma klientów w Rumunii, Belgii i Gabonie. W 2019 r. modernizacjapojazdów szynowych stanowiła 68% działalności firmy, konserwacja 26% oraz segmentypodzespołów i podzespołów 5%.

Fabryka zatrudnia obecnie 650 pracowników, ale można tozatrudnienie zwiększyć do prawie 5000 w zależności od obciążenia pracą.