Rozpoczyna się budowa zaplecza dla ŁKA
inforail
07.02.2013 10:40
Rozpoczyna się budowa zaplecza dla ŁKA
W środę, 6 lutego, Maciej Głowacki, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o., oraz Roman Przybył, prezes firmy Trakcja S.A., podpisali umowę na zaprojektowanie i wybudowanie zaplecza technicznego dla taboru ŁKA. To kolejny etap przybliżający do uruchomienia siatki stałych połączeń kolejowych w naszym województwie. – Zaplecze zagwarantuje nam obsługę pojazdów przez najbliższych kilkanaście lat –powiedział inicjator całego przedsięwzięcia, marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.
Przypomnijmy. Do przetargu zgłosiło się pięć firm i konsorcjów. Trzy zostały wykluczone z uwagi na błędy lub braki formalne złożonych ofert i ich uzupełnień. W wyścigu po kontrakt pozostały tylko Trakcja oraz konsorcjum BUDIMEX S.A i Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Oferta pierwszej z nich była najkorzystniejsza ze względu na wszystkie kryteria brane pod uwagę przy wyborze. Zwycięzca zaproponował wykonanie projektu i inwestycji za blisko 68 mln zł brutto. Prezes Maciej Głowacki cieszył się, że całość projektu, jakim jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna, posuwa się do przodu i zmierza do szczęśliwego finału: – Podpisanie tej umowy, to zamknięcie przygotowań do realizacji projektów związanych z Łódzką Koleją Aglomeracyjną.
Obiekt zlokalizowany będzie w Łodzi na terenie stacji kolejowej Łódź – Widzew. Na terenie zaplecza technicznego prowadzone będą procesy związane z przeglądami technicznymi, naprawą oraz bieżącym utrzymaniem taboru. Przypomnijmy, że 20 pociągów dla ŁKA dostarczy Stadler. Inwestycja obejmować będzie budowę elementów infrastruktury: hali technologicznej wraz ze specjalistycznymi urządzeniami, układu torowego z systemem rozjazdów oraz sterowaniem automatycznym, myjni taboru, oczyszczalni ścieków oraz punkty utrzymania czystości w taborach. Termin oddania go do użytku to koniec maja 2014 roku. – Nie jest to nasz największy kontrakt, ale za to jeden z najważniejszych. Mimo napiętego terminu realizacji, jestem przekonany, że go dotrzymamy –powiedział Roman Przybył, prezes Trakcji.
Celem projektu „Budowa Systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”jest stworzenie systemu transportu szynowego obejmującego województwo łódzkie. W pierwszym etapie ruch pociągów będzie się odbywał na bazie istniejących i zmodernizowanych linii kolejowych po 4 liniach: Łódź Kaliska –Sieradz, Łódź Kaliska –Łowicz, Łódź Widzew –Kutno, Łódź Fabryczna –Koluszki. Ponadto w związku z projektem realizowane są dodatkowe inwestycje mające usprawnić powstający system. Modernizowane są linie kolejowe oraz przystanki kolejowe. Przebudowa tych ostatnich polega na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do obecnych wymogów technicznych (perony, wiaty) jak również na poprawie dostępności poprzez utworzenie parkingów, wiat rowerowych, dojść do peronów, przejść przez tory i dostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazdy, windy).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024