Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej do Kutna

inforail
04.11.2020 14:45

Rozpoczęła sięmodernizacja linii kolejowej z Łodzi do Kutna na odcinku Zgierz – Ozorków –Łęczyca. W ramach inwestycji za 300 mln zł przebudowane zostaną również peronyw Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie – poinformowała spółka PKP Polskie LinieKolejowe.

Remont, który ma zapewnić szybsze i bardziej komfortowepodróże z Łodzi do Ozorkowa i Łęczycy, rozpoczął się m.in. od prac przyprzebudowie obiektów inżynieryjnych m.in. na moście nad rzeką Solanką orazwiaduktów nad ul. Ozorkowską i ul. Szczawińską w Zgierzu.

„Nad ul. Szczawińską powstanie całkowicie nowakonstrukcja. Wykonawca przystąpił już do rozbiórki wiaduktu. W jego miejscepowstanie obiekt, który umożliwi sprawny przejazd pociągów oraz lepsząkomunikację drogową i pieszą. Po modernizacji wiadukt będzie szerszy, coumożliwi zarządcy drogi poprowadzenie dwupasmowej jezdni, chodnika dla pieszychoraz ścieżki pieszo-rowerowej. Przejazd zostanie podwyższony do wysokości 4,6m” – poinformowała kolejowa spółka.

Zdemontowano już także konstrukcję nośną wiaduktu nad ul.Ozorkowską, która zostanie pokryta powłoką antykorozyjną i odmalowana. Wkolejnym etapie prac wyburzone zostaną przyczółki, a ich miejsce powstaną nowepodpory.

Remont linii nr 16 na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczycaobejmie w sumie wymianę ok. 42 km torów i sieci trakcyjnej, 24 rozjazdów orazremont 7 mostów i 4 wiadukty, co ma zwiększyć możliwości transportu ładunków. Zkolei bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym ma poprawić modernizacja 22przejazdów. Nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu będzie zaś wspieraćdyżurnych w prowadzeniu ruchu między Zgierzem i Łęczycą.

Oprócz szybszych przejazdów, podróżni zyskają też łatwiejszydostęp do pociągów, dzięki przebudowie oraz budowie nowych peronów na stacjachw Ozorkowie i Łęczycy oraz przystankach w Sierpowie i Zgierz-Północ.

„W Łęczycy wykonawca w miejscu starego peronu numer 2ustawia nową konstrukcję. Na dwóch torach układane są już nowe podkłady. Nastacji Ozorków i Sierpów również kontynuowana jest praca przy peronach. Naszlaku Zgierz – Ozorków – Łęczyca, w tym na stacjach Ozorków i Łęczyca,usunięto już ponad 30 km torów i sieci trakcyjnej. Między Ozorkowem a Łęczycąwzmacniane jest podtorze, przygotowywane odwodnienie oraz usuwane kolizje zpodziemnymi sieciami. Budowane są fundamenty pod nowe słupy trakcyjne” –podało PKP PLK.

Zapewniono, że wszystkie perony będą wyposażone w wiaty,ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Przewidzianorównież stojaki rowerowe. Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnią natomiast dojściadostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Trasa Łódź – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca mazostać przebudowana do 2022 roku. Łączna wartość prac to ok. 300 mln zł. (PAP)